دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

حذف اپلیکیشن های جعلی ۸ بانک ایرانی از گوگل پلی

24 خرداد 1401
حذف اپلیکیشن های  جعلی ۸ بانک ایرانی از گوگل پلی

به گزارش بانک اول سرهنگ رامین پاشایی،  از انتشار نسخه جعلی موبایل‌بانک هشت بانک در گوگل پلی خبر داد و گفت: مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم افزارهای جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه و پنج بانک دیگر در نرم افزار گوگل پلی ، قصد سوءاستفاده از حساب بانکی شهروندان را داشتند که کارشناسان پلیس فتا در جریان رصدهای خود و نیز دریافت گزارش‌های مردمی متوجه آن شدند.

او  با بیان اینکه این اقدامات منجر به سوءاستفاده و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌شود، ادامه داد: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده از سوی پلیس فتا، در حال حاضر نرم افزارهای جعلی این هشت بانک از  بستر گوگل‌پلی حذف شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با درباره دستگیری عاملان طراحی و انتشار این نرم‌افزارها نیز به ایسنا گفت:‌ اقدامات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری سودجویان در حال انجام است.

پاشایی از شهروندان خواست که برای نصب نرم افزارهای مالی و بانکی خود از نرم افزارهای خدماتی داخل استفاده کنند، چرا که پلیس فتا راحت تر می تواند به نرم افزارهای و اپ‌استورهای ایرانی دسترسی پیدا کند، از این رو برای دور شدن از اینگونه خطرها توصیه می شود مردم از نرم افزارها و اپ استورهای داخلی استفاده کنند.

وی  خاطر نشان کرد: همچنین لازم است کاربران برای نصب این نرم افزارها نشانی اینترنتی بانک ها را به صورت کامل در مرور گر خود وارد کنند، چرا که این اقدام تا حدی زیادی می‌تواند از ترفندهای سودجویان جلوگیری کند. علاوه بر آن کاربران باید توجه داشته باشند که از نصب نرم افزارهایی که در کانال‌ها و ... جابجا می‌شود هم خودداری کنند.

وی به بانک‌ها نیز هشدار داد و گفت:‌ اولا از بانک‌ها و مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهیم که این فضاها را رصد کرده و در صورت مواجهه با نرم افزارهای جعلی، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند. ثانیا لازم است بانک‌هایی که نرم افزارهای جعلی آن‌ها شناسایی شده، مراتب را حتما به مشتریان و کاربران خود اطلاع دهند تا اگر از چنین نرم افزارهایی استفاده کرده‌اند،  آن را پاک کنند. همچنین لازم است که کاربران رمز عبور و رمز کارت بانکی خود را نیز پس از حذف نرم افزار جعلی تغییر دهند.

ایسنا

اخبار مرتبط
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها