شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

راهکاری ساده برای جلوگیری از پیری زودرس

24 خرداد 1401
راهکاری ساده برای جلوگیری از پیری زودرس

به گزارش بانک اول به نقل از اسپوتنیک، اولگا چونتونوا، متخصص تغذیه  به این نکته اشاره می‌کند که چرا ویتامین E را "زنانه" می‌نامند و چگونه می‌توان کمبود آن را در بدن جبران کرد.

این متخصص تغذیه گفت:ویتامین E در واقع اغلب «ویتامین زنانه» نامیده می‌شود. این ویتامین از بدن در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند و به تولد نوزادی سالم کمک می‌کند. کمبود ویتامین E منجر به اختلال در عملکرد بدن می‌شود.

او افزود: مشکلات اصلی کمبود این ویتامین موجب دیستروفی عضلانی و همچنین اختلال در هماهنگی حرکات و مهمتر از همه، کم شدن بینایی است. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، مو کدر می‌شود و شروع به شکستن می‌کند.  

این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.

غذا‌های حاوی ویتامین E شامل بادام، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، فلفل دلمه ای، روغن جوانه گندم، آووکادو هستند. این متخصص در پایان عنوان کرد: به استثنای مصرف مشترک با ویتامین D می‌توان ویتامین‌E را با دیگر ویتامین‌ها مصرف کرد، همچنین ویتامین‌های A و C برعکس با ویتامین E سازگاری دارند  ویتامین‌E برای افراد مبتلا به صرع تجویز نمی‌شود.

اخبار مرتبط
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها