ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

مردان مجرد بالای ۴۵ سال مجاز به ثبت نام در طرح مسکن شدند

24 خرداد 1401
مردان مجرد بالای ۴۵ سال مجاز به ثبت نام در طرح مسکن شدند

به گزارش بانک اول  محمود محمودزاده گفت: براساس مصوبه جدید هیأت دولت امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهر سازی افزود: در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، پیشنهاد پیشین وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح بخشی از آئین‌نامه قانون ساماندهی تأیید و تصویب شد.

او گفت: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند.

وی  همچنین در خصوص سابقه سکونت متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیش‌تر ۵ سال اعلام شد، گفت: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا که اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها