پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

دختران بازنشستگان تا چه زمانی مستمری می‌گیرند؟

24 خرداد 1401
دختران بازنشستگان تا چه زمانی مستمری می‌گیرند؟

به گزارش بانک اول سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: نیازی به حضور دوره‌ای دختران بازمانده بیمه‌شدگان و مستمری بگیران متوفی در شعب تامین اجتماعی نیست.

بر اساس این اطلاعیه، دختران بازمانده بیمه شدگان و مستمری بگیران متوفی، تا زمان ازدواج یا اشتغال، حائز شرایط استفاده از خدمات درمانی و دریافت مستمری هستند و برای احراز این شرایط، این دسته از مستمری‌بگیران ناچار بودند در دوره‌های زمانی مشخص، به‌صورت حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

با اجرای طرح توسعه خدمات غیرحضوری، دختران بازمانده، با ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و تکمیل فرم تعهدنامه در منوی مستمری‌بگیران، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین‌اجتماعی ندارند.

مسیر دسترسی به این تعهدنامه در سامانه خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی، همانطور که در تصویر مشخص شده است، منوی مستمری‌بگیران/مستمری بازماندگان/تعهدنامه فرزندان دختر است.

 ایلنا

اخبار مرتبط
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها