پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

مهلت ۱۵ روزه اداری و استخدامی به کارمندان دولت برای ثبت اطلاعات

24 خرداد 1401
مهلت ۱۵ روزه اداری و استخدامی به کارمندان دولت برای ثبت اطلاعات

به گزارش بانک اول عبدالله میرزایی، رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی، گفت: ظرف ۱۵ روز آینده باید اطلاعات حقوقی کارکنان طبق قانون در سامانه "پاکنا" ثبت شود. ثبت این اطلاعات با هدف شفافیت و جلوگیری از دریافت حقوق های نجومی است.

از روز پنج شنبه الزام ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه پاکنا (سامانه کارمند ایران) مطابق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه ۱۴۰۰ اعلام و شرایط پرداخت حقوق برای هر کارمند بر مبنای ثبت اطلاعات توسط دستگاه‌ها اعلام شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها