شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا زمان خوبی برای ورود به بورس است؟/ ارزندگی بیش از ۱۰۰ سهم در بازار سرمایه

24 خرداد 1401
آیا زمان خوبی برای ورود به بورس است؟/ ارزندگی بیش از ۱۰۰ سهم در بازار سرمایه

به گزارش بانک اول شاخص کل در میانه بازار امروز با ۰٫۰۳ درصد افت در محدوده یک میلیون ۳۸۳ واحد قرار دارد. این در حالی است که بازار سهام امروز را با روند مثبت شروع کرده بود.

بورس در حالی مجددا منفی شد که گروه خودرو و قطعات همچنان سبز به کار خود ادامه می‌دهد. تقریبا سایر لیدرهای بازار قرمزپوش شدند. به نظر می‌رسد بازار سهام روند نوسانی خود را ادامه داده و با توجه به حجم پایین معاملات امروز نیز منفی به کار خود پایان دهد.

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام گفت: وضعیت بازار سهام امروز متعادل است و این تعادل تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد یافت. تا پایان آذرماه انتظار رشد خاصی را در بازار نداریم اما بعد از آن تحرکات مثبتی در بورس پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سهام ارزنده در بازار سرمایه وجود دارند که به لحاظ بنیادی دارای ارزندگی مطلق هستند.

 

مجد به مشکلات بازار سهام اشاره و خاطرنشان کرد: البته که فعالان بازار سهام حق دارند از بروز مشکلاتی چون قطع گاز و برق صنایع مختلف، قیمت‌گذاری‌های دستوری و … ناراحت باشند اما این موارد دلیلی برای ارزنده نبودن بازار نیست.

این کارشناس بازاربورس اظهار کرد: در حال حاضر بازار از فروشنده خالی است. در این شرایط و با این نرخ ها افراد به سمت صف فروش نخواهند رفت. مشکل حال حاضر بازار سهام کمبود تقاضا است. پول هست اما بورس نیازمند دلگرمی و اطمینان خاطر است.

مجد گفت: پیش‌بینی من این است که از اوایل دی ماه بازار سهام با رشد مواجه شده و عدد شاخص کل وارد کانال ۱٫۵ میلیون واحد شود.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها