شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت و ساز در روستاها تصویب شد

24 خرداد 1401
تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت و ساز در روستاها  تصویب شد

به گزارش بانک اول اکبر نیکزاد در سفر یک‌روزه به این شهرستان و بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۵.۲ریشتری در شهرستان قوچان، طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته حدود ۸۰۰ واحد نیازمند به تخریب و بازسازی و ۳۰۰ واحد نیازمند تعمیر شناسایی شدند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به روند سریع بازسازی منازل روستایی در این شهرستان افزود: خوشبختانه با توان و ظرفیت‌های موجود در بنیاد مسکن خراسان‌رضوی روند بازسازی و نوسازی اماکن مسکونی از همان روزهای اول وقوع زلزله در قوچان آغاز شد.

او با بیان اینکه دولت در ساخت و بهسازی واحدهای آسیب‌دیده در زلزله‌های اخیر کشور توجه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: به‌دلیل تأخیر در پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض دولت به خانوارهای آسیب‌دیده در زلزله‌های اخیر، بنیاد مسکن وظیفه دارد هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای جلوگیری از مختل‌شدن زندگی مردم انجام دهد. در کمتر از دو ماه از حادثه، اسکلت ۵۵ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان زده شده و ۸ واحد نیز به مرحله سقف رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه با اشاره به نگرانی اهالی مناطق زلزله‌زده روستایی در مورد تسهیلات ارائه‌شده به واحدهای خسارت‌دیده خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای تأمین منابع تسهیلات در نظر گرفته‌شده روستایی مشکلی نداریم و ظرف چند روز آینده تسهیلات و اعتبارات لازم برای ادامه روند بازسازی به استان خواهد رسید.

نیکزاد اذعان کرد: در زمان حاضر تنها حدود ۵۰ درصد از منازل روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند و ۵۰ درصد دیگر نیاز به بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارند. با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده و گزارش کارشناسان از افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید تسهیلات ساخت منازل مسکونی در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و این موضوع در جلسه شورای‌عالی مسکن به تصویب رسیده است که در صورت اجرا، تسهیلات با دوره پرداخت ۲۰ساله و با سود ۵ درصد و ضمانت سفته‌ای و زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه تنها ۵۰ درصد واحدهای مسکونی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند و ۵۰ درصد باقی‌مانده هرچه زودتر باید مقاوم‌سازی شوند و تسهیلات باید در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا در صورت بروز زلزله شاهد خسارت‌های غیرقابل جبران نباشیم.

نیکزاد با اعلام اینکه افق ۱۰ساله برخی طرح‌های هادی در روستاها به پایان رسیده است و نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تأمین اعتبارات دولتی در این حوزه با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده است و از طرفی بلاتکلیفی ساکنان روستاها برای توسعه محدوده روستاها و بحث تأمین مسکن جوانان مطرح بود طی هفته گذشته دستورالعملی را به بنیاد مسکن‌های کل کشور ابلاغ کرده‌ایم تا در هر روستایی که افق ۱۰ساله آن‌ها به پایان رسیده است بحث بازنگری این طرح‌ها آغاز شود و اگر این اعتبارات تأمین نشد از منابع داخلی، هزینه کنند. امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شود و شاهد برپایی جشن مقاوم‌سازی منازل روستایی کشور باشیم.

تسنیم

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها