پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات خودمالکی مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

24 خرداد 1401
تسهیلات خودمالکی مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش بانک اول محمد حسن علمداری افزود: میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد و متقاضی می‌تواند از بانک مسکن و یا سایر بانک‌ها دریافت کند.

او  با اشاره به این که انبوه ساز هم می‌تواند دولتی و هم شخصی باشد گفت: هر خود مالکی، اگر بیشتر از دو واحد مسکونی بسازد انبوه ساز شخصی محسوب می‌شود.

به گفته علمداری، خود مالک، یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا حقیقی است.

او  افزود: هر خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحد‌های در دست ساخت، وام دریافت کند، اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

گفتنی است؛ براساس تصمیم شورای پول و اعتبار متقاضیان وام ساخت مسکن، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان دریافت میکنند و برای متقاضیان در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان، همچنین برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن اختصاص داده شده و بانک‌ها باید این تسهیلات را پرداخت کند.
بانک مرکزی این سهمیه را به ۲۷ بانک و موسسه مالی اختصاص داده است که بیشترین تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت کند./ خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها