جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

سردرد‌های خطرناک کدامند؟

24 خرداد 1401
سردرد‌های خطرناک کدامند؟

به گزارش بانک اول شمار اندکی از افراد دچار سردرد نیاز به مراجعه پزشک دارند چرا که اغلب سردرد‌ها نسبتا خفیف هستند و به خودی خود و با مصرف دارو‌های مسکن بدون‌نسخه، استراحت و خواب خوب شبانه بهبود پیدا می‌کنند.

 

 

اگر سردرد شما شدید باشد، به طور مکرر رخ دهد و به مسکن‌های معمول پاسخ ندهد، چه باید بکنید؟

گرچه سردرد‌ها ندرتا نشانه بیماری وخیم‌تری هستند، اما اگر به طور مکرر دچار سردرد می‌شوید، اگر سردردتان کارکرد روزانه‌تان را مختل می‌کند یا اگر الگوی معمول سردردهای‌تان به شیوه‌ای خاص تغییر کرده است، مراجعه به دکترتان کار معقولی است. در ابتدا به نزد پزشک عمومی‌تان بروید و او اگر لازم بود شما را به یک متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) یا نورولوژیستی که به طور خاص در زمینه سردرد کار می‌کند، ارجاع خواهد کرد.

 

اگر سردردتان با این علائم همراه بود، ممکن است بیانگر یک مشکل پزشکی جدی‌تر باشد و باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

 

- سردرد ناگهانی ماند وارد شدن ضربه سختی به سرتان احساس می‌شود.

- سردردی که با تب همراه است.

- سردردی که با تشنج همراه است.

- سردردی که با گیجی و از دست رفتن هشیاری همراه است.

- سردرد مداوم و بی‌امان بدون اینکه سابقه سردرد‌های مشابه داشته باشید.

- سردردی که شما را از پا می‌اندازد و زندگی‌تان را مختل می‌کند.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها