چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت‌نام یارانه خودرو آغاز شد

24 خرداد 1401
ثبت‌نام یارانه خودرو آغاز شد

به گزارش بانک اول 60 هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی تنها به قطعه‌سازان بخش کوچیکی از کارنامه مالی هشداردهنده خودروسازان است. همین وضعیت باعث شده که میزان تولید خودرو در کشور طبق آخرین آمار مربوط به دوره هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته باشد و این درحالیست که طرح جهش تولید خودرو آغاز شده و دولت وعده ارزانی خودرو را به مردم داده است.

در این شرایط خودروسازان طرح پیش‌فروش خودرو را به گونه‌ای ادامه می‌دهند که رانت ناشی از اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به جیب تعداد محدودی از مشتریان می‌رود.

طبق اعلام ایران خودرو، طرح پیش‌فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه ‌کشی) از امروز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع و تا پایان روز شنبه ۲۰ آذرماه ادامه دارد.

مراحل ثبت‌نام تا واریز وجه

مرحله اول : متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت‌نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌نماید

مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مرحله سوم: مراسم قرعه‌کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌گردد.

مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعمال می‌گردد و متقاضی بایدبا مراجعه به سایت، از وضعیت ثبت‌نام خود مطلع گردد.

مرحله پنجم : فرد انتخاب شده ظرف مهلت سه روز، پیش‌پرداخت علی‌الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس ir.ikco.esale واریز می‌کند، در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی‌الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌گردد.

اخبار مرتبط
فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا ویژه ثبت نامی های سامانه یکپارچه آغاز شد.
در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد، گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.
بر اساس طرح مذکور انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی، متعلق به فرد غیرتجاری بالای هجده سال در صورتی‌که دوره تملک آن بیش از یک سال باشد و شخص فوق، مالک تمام یا بخشی از خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخص دیگری نباشد، شامل پرداخت مالیات نمی‌شود.
تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها