جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوب برای مستاجران/بانک مرکزی آمار غلط می دهد

24 خرداد 1401
خبر خوب برای مستاجران/بانک مرکزی آمار غلط می دهد

به گزارش بانک اول مستاجران که معمولا از طبقه ضعیفتر جامعه هستند بعداز 4 سال فشار شدید ناشی از تورم اجاره ها، با خبری مثبت مواجه شده اند، به طوریکه مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت که در حال حاضر کف بازار نرخ‌های اجاره بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته است به طوری که در برخی از مناطق جنوبی تهران ما شاهد کاهش نرخ اجاره بها تا 20 درصد هم هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، افزود: به هیچ عنوان آمارهای بانک مرکزی در رابطه با اعلام نرخ‌های بازار اجاره را قبول ندارم. مشخص نیست این آمارها بر اساس چه داده‌هایی اعلام می‌شوند. زمانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست تعیین نرخ اجاره مبنی بر افزایش 25 درصدی نرخ اجاره را تعیین کردند، در همان زمان بانک مرکزی با اعلام افزایش نرخ سی درصدی باعث شد که این بازار به یک باره با افزایش 50 درصدی نرخ روبه رو شود. نمی‌دانم هدف بانک مرکزی از اعلام و ارائه آمارهای مبنی بر افزایش 50 درصدی نرخ اجاره در آبان ماه چیست؟ امیدواریم دولت و وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های درستی در قبال اعلام چنین آمارهایی به کار گیرند.

بعضی کارشناسان معتقدند که بیش اعلام کردن قیمت املاک و مستغلات ازسوی بانک مرکزی با هدف ایجاد رانت برای بانک ها انجام می شود زیرا هزاران ملک در اختیار دارند و در صورتی که قیمت های بالاتری اعلام شود، ارزش دارایی های بانک ها زیاد شده و فساد و ناکارآمدی خود را پنهان می کنند.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جمشید مرادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ضمن احترام. به نظر بنده. این خبر که پس از اعلام آمار غلط بانک مرکزی اجاره بهای مسکن50%افزایش یافت صحیح نمی باشد. و در صورت صحت خبر. یعنی .که بانک مرکزی بدلیل ایجاد رانت جهت بانکها که مالک بسیاری از واحدهای مسکونی هستند. پس نقش سازمان بازرسی کل کشور چیست؟ قوه قضائیه چه نقشی دارد؟ اگر اینگونه باشد، دولت چرا واکنشی انجام نداده؟ در صورت عدم پاسخی مناسب. از سوی بانک مرکزی و دیگر نهادهای پیگیر. شائبه درست بودن خبر و بی عملی نهاد های نظارتی ، به اذهان متبادر میشود که اقدامی هماهنگ بوده. که در پی آن منافعی مشترک داشته اند که مردم را هر چه بیشتر. فقیر و فقیرتر کنند. که خود خیانتی بزرگ به مردم ایران است. و سزای آنان فقط اعدام است.و پیام ان گسترش فساد در حد وسیع و گسترده است.که بسی جای تامل دارد!

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها