شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور در بودجه ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول دولت در لایحه بودجه سال آینده، هزار و پانصد میلیارد تومان درآمد از محل عوارض خروج از کشور پیش‌بینی کرده است. در حالی که این مبلغ در بودجه سال جاری تنها حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

عوارض خروج هر نفر چقدر است؟

از سوی دیگر، در لایحه بودجه سال آینده، جزئیات این درآمد هم مشخص نیست.

در بودجه ۱۴۰۰، در جدول شماره ۱۶ که به تعرفه درآمدهای دولت اختصاص دارد جزئیات عوارض پرداختی به تفکیک آماده.

در این قانون مشخص بود که مبلغ عوارض خروج از کشور برای سفرهای عادی  ۴۰۰ هزار تومان و برای عتبات عالیات ۱۳۲ هزار تومان است.

همچنین زائران عتبات عالیات باید ۴۵ هزار تومان برای سفر هوایی و ۱۵ هزار تومان برای سفر زمینی و دریایی، عوارض خروج پرداخت کنند.

ارقام تعیین شده برای سفرهای عادی و حج برای سفر دوم به میزان ۵٠ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ١٠٠درصد افزایش می‌یابد.

 

 

ولی از این بخش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبری نیست و دولت مشخص نکرده است که قصد دریافت چه میزان عوارض خروج را برای سفرهای مختلف دارد.

چرا افزایش یافته است؟

این در حالی است که درآمد پیش‌بینی شده از این بخش، افزایش چشمگیری یافته است و مشخص نیست هر نفر برای سفرهای خارج از کشور باید چه میزان عوارض پرداخت کند.

البته یکی از دلایل این افزایش، می‌تواند کاهش محدودیت‌های کرونایی و احتمال بالا رفتن آمار سفرهای خارجی باشد اما می‌توان نتیجه گیری کرد که مبلغ عوارض خروج نیز افزایش خواهد یافت.

عوارض خروج برای نوبت اول سفر عادی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل، حدود یک و نیم برابر شده است.

عوارض 1400

عوارض‏ خروج مسافر از مرزهای کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عوارض‏ خروج مسافر از مرزهای کشور

عوارض‏ خروج مسافر از مرزهای کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها