شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ +جزئیات و نحوه محاسبه

24 خرداد 1401
 عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ +جزئیات و نحوه محاسبه

به گزارش بانک اول عیدی کارگران با توجه به میزان مدت زمان اشتغال و درآمد آن‌ها متفاوت است. حداقل عیدی 2برابر حقوق مبنا کارگر است و حداکثر عیدی سه برابر حداقل دستمزد مصوب کمیته دستمزد شورای عالی کار است .

عیدی به تمام کارگران مشمول قانون کار تعلق می‌گیرد، اما مبلغ آن با توجه به سابقه کاری کارگران متفاوت خواهد بود.

میزان عیدی برای یک ماه کار کردن در کارگاه ۴۴۲ هزار تومان است

میزان عیدی برای دو ماه کار کردن در کارگاه ۸۸۵ هزار تومان است

میزان عیدی برای سه ماه کارکردن ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است

میزان عیدی برای چهار ماه  ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان است

میزان عیدی برای پنج ماه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است

میزان عیدی برای شش ماه ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان است

میزان عیدی برای هفت ماه  ۳ میلیون تومان است

میزان عیدی برای ماه هشتم ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان

میزان عیدی برای ماه نهم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است

میزان عیدی ماه دهم ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است

 

میزان عیدی ماه یازدهم ۴ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است 

میزان عیدی ماه دوازدهم هم ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است

 قانون کار درباره میزان عیدی و پاداش کارگران چه ‌می‌گوید؟

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند ضمناً بر طبق تبصره یک ماده واحده مذکور مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده اند باید به ماخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز نماید. در کارگاه‌هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبلغ فوق پرداخت می‌کنند برابر تبصره ۲ ماده واحده فوق عرف کارگاه معتبر می‌باشد./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
نرخ فروش این ارز برابر با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران است که با کارمزد پنج درصد معادل ریالی پرداخت می شود.
میانه حقوق دریافتی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تا حدود ۶ درصد از تورم پیشی گرفت ولی حداقل حقوق کارکنان دولت در این سال دو درصد و حداقل حقوق وزارت کار ۵ درصد از تورم عقب‌تر بوده است
در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر مصوبه دستمزد 1403 مطرح شد و رسانه‌ها از احتمال تغییر مصوبه و افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن خبر دادند. این پیش‌فرض‌ها به دنبال این ماجرا مطرح شد که برخی نمایندگان کارگری اعلام کرده بودند به جلسه‌ای به ریاست معاونت روابط کار وزارت کار دعوت شده‌اند. نمایندگان کارگران در شورای عالی کار از احتمال افزایش حق مسکن و افزایش سایر سطوح مزدی سخن می‌گفتند.
علاقه مندان برای آگاهی از برنامه‌ها، رویدادها و طرح‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، می‌توانند به نشانی اینترنتی www.taci.ir و یا صفحات کانون در شبکه‌های اجتماعی به نشانی taci.ir@ مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۶۹۰۰۷۷۱-۰۲۱ تا ۴ تماس حاصل کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها