پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

حداقل و حداکثر حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی

24 خرداد 1401
حداقل و حداکثر حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی

به گزارش بانک اول با استناد به قانون رتبه‌بندی معلمان، به معلمانی که سابقه پژوهش و تالیف داشته باشند توجه ویژه‌ای شده است، بنابراین برای ارتقای رتبه و افزایش حقوق؛ معلمان پژوهنده، مولف، نخبه، مهارت‌محور و به‌طور کلی معلمان بالنده حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد. همچنین بر اساس این قانون معلمانی که5 سال متوالی در مناطق مرزی، مدارس مناطق محروم و مدارس استثنایی تدریس کنند امتیاز ویژه‌ای برای ارتقا کسب خواهند کرد.

بر اساس قانون رتبه‌بندی، معلمان در گروه‌های پنج‌گانه دسته‌بندی می‌شوند و برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰درصد، مربی معلم ۱۵درصد، استادیار معلم ۱۲درصد، دانشیار معلم ۱۰درصد و استاد معلم ۵درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

 

 

همچنین چنانچه پس از اعمال این قانون، حقوق و فوق‌العاده‌های هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

از سوی دیگر افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و کسور بازنشستگی را هم شامل می‌شود.

 

همچنین پرداخت‌ها‌ی این قانون از تاریخ ۳۱/ ‌۰۶/ ‌۱۴۰۰‬ در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لازم‌الاجراست و بار مالی این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز در بودجه سنواتی به‌طور کامل لحاظ خواهد شد.

 

با استناد به اطلاعات موجود و به گفته منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت و افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق بر اساس جایگاه آنها در رتبه‌بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

همچنین معلمان بر اساس قانون رتبه‌بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافتی خواهند داشت و حقوق دریافتی معلمی که با رتبه پنج درحال حاضر ۱۰ میلیون دریافتی دارد با اجرای قانون رتبه‌بندی، به حدود ۱۶میلیون تومان افزایش خواهد یافت. بنا به اطلاعات موجود مشمولان این قانون از ۵۰۳ هزار نفر به ۷۶۰ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین ا‌زسوی دیگر نمایندگان با آرا‌ی خود، دولت را ملزم به تدوین آیین‌نامه اجرایی و تشکیل هیات ممیزه نظام رتبه‌بندی معلمان کردند./دنیای اقتصاد

 

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها