پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام ازدواج 20 میلیونی با سود 2 درصد و بازپرداخت 36 ماهه

24 خرداد 1401
پرداخت وام  ازدواج 20 میلیونی با سود 2 درصد و بازپرداخت 36 ماهه

به گزارش بانک اول سیدهادی سیدفضلی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وام ازدواج دانشجویی ۲۰۰ میلیون ریالی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می شود، گفت: این امر در ادامه سیاست‌های حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی و اعتلای فرهنگ حسنه ازدواج به عنوان یکی از راهبردهای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شده است.

 سیدفضلی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تحقق این امر با بانک قرض الحسنه رسالت تفاهم‌‍نامه همکاری منعقد کرده است.

او  تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی که تاریخ ازدواج (عقد) ایشان بعد از ۱۴۰۰/۰۷/۰۱ باشد، اعطا می‌شود.

سیدفضلی تأکید کرد: اعطای این وام هیچ گونه ارتباطی به تسهیلات ازدواج بانک مرکزی ندارد و دانشجویان علاوه بر امکان دریافت تسهیلات ازدواج از بانک مرکزی می‌توانند از این تسهیلات نیز بهره مند شوند و در صورتی که زوجین هر دو دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی باشند به ازای به هر دانشجو قابل پرداخت است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تسهیلات مذکور صرفاٌ یک بار در طول دوران تحصیل به دانشجو اختصاص می‌یابد و دانشجویان متقاضی این تسهیلات می توانند درخواست خود را از طریق سامانه ساجد به نشانی (sajed.iau.ir) ثبت کنند.

 

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها