شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

مبلغ جدید یارانه نقدی بالاخره اعلام شد+ جزییات

24 خرداد 1401
مبلغ جدید یارانه نقدی بالاخره اعلام شد+ جزییات

به گزارش بانک اول ماهانه 90 تا 126 هزار تومان به 60 میلیون نفر پرداخت خواهد شد. 

براساس تصمیم دولت ارز 4200 تومانی گندم و دارو تا پایان امسال تخصیص می یابد.

اما درباره نهاده های غیر مستقیم قرار است که این ارز حذف شده و ماهانه 126 هزار تومان به جمعیتی در حدود 30 تا 35 میلیون نفر و به 30 میلیون نفر مابقی نیز ماهانه 90 هزار تومان پرداخت شود.

این رقم 18 تا 20 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

اخبار مرتبط
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها