شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز

29 اردیبهشت 1403
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز

بازار غیر رسمی ارز، نرخ دلار امروز و در ابتدای هفته با کاهش نسبت به هفته گذشته آغاز و به کانال ۵۷ هزار تومان وارد شد.

به گزارش  بانک اول  نرخ ارز در بازار غیر رسمی در معاملات امروز (شنبه) نسبت به هفته گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و به کانال ۵۷ هزار تومان رسید.

طبق مشاهدات میدانی ایسنا از بازار غیر رسمی، تا لحظه تنظیم گزارش (ساعت ۱۴) دلار با قیمت ۵۸ هزار تومان برای فروش و با نرخ ۵۷ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در این بازار با مبلغ ۶۳ هزار تومان به فروش رسید و با مبلغ ۶۲ هزار تومان خریداری شد.

دلار امروز در ابتدای هفته و در قیاس با ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت ۵۰۰۰ تومانی را شاهد است و طبق گفته بیشتر فروشندگان احتمال تداوم کاهش ارز تا پایان هفته همچنان بالا است.

براساس مشاهده میدانی امروز ایسنا، وضعیت بازار نسبت به هفته گذشته شلوغ‌تر بود که به دلیل مراجعه افراد برای فروش ارز خود به علت تداوم روند کاهشی ارز در هفته های گذشته است.

گفتنی است؛ امروز ارز در بازار رسمی مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای اسکناس دلار با مبلغ ۴۴ هزار و ۸۶۰ تومان، برای اسکناس یورو با مبلغ ۴۸ هزار ۷۶۴ تومان و برای اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان به فروش رسید.

همچنین حواله دلار با مبلغ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۵ هزار و ۳۲۰ تومان و حواله درهم امارات با نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان عرضه شد./ایسنا

اخبار مرتبط
امروز قیمت سکه امامی به ۴۱,۲۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۸ درصدی داشته است. قیمت طلا اما روند نزولی را تجربه کرد.
قیمت دلار ۲۰ سال قبل ۸۸۰ تومان بود. به عبارتی اگر کسی قصد داشت در سال ۱۳۸۲ دلار را به ریال تبدیل کند احتمالا ناچار بود برای سادگی کار عدد را رو به بالا گرد کند و به هزار تومان برساند.
ارز اربعین ۱۴۰۳ به همه زائران پرداخت می‌شود؛ البته شرایط سنی ارز اربعین ۱۴۰۳ به شکلی است که متقاضی باید حداقل پنج سال سن داشته باشد. موعد پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۳ در بازه زمانی هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ اعلام شده. مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا حتی برگه تردد اربعین معتبر زائر است که البته باید در سامانه نظارت ارز (سنا) با سرفصل ارز زیارتی اربعین ثبت شود و متقاضی نهایتا کد رهگیری دریافت کند.
عالی ترین مقام بانک مرکزی ضمن اشاره به روند متغیرهای پولی در سنوات گذشته خاطر نشان کرد: متغیرهای پولی که در آن زمان به طور بلندمدت در کانال ۲۰ درصد قرار داشت، به کانال ۴۰ درصد رسیده بود. بدین معناکه رشد نقدینگی و پایه پولی به کانال ۴۰ درصد وارد شده بود. به‌علاوه برخی متغیرها که متغیرهای پیش‌نگر بودند مانند تورم تولیدکننده حتی به بالای ۶۰ درصد رسیده بود. تورم مصرف کننده نیز در کانال ۴۰ درصد قرار گرفته بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها