پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

ابلاغ بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی به بانک‌ها تا هفته آینده

24 خرداد 1401
ابلاغ بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی به بانک‌ها تا هفته آینده

به گزارش بانک اول  اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد از واحدهای مسکونی کشور نوسازی شدند و براساس برنامه ریزی در طول ۱۶ سال اخیر و پرداخت وام ارزان برای ساخت مسکن روستاییان، هم اکنون حدوده ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده است.

وی گفت: برنامه ریزی بر این است که، باید سالیانه حدوده ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

 نیکزاد گفت: وام مسکن روستایی باید ۲۰۰ میلیون تومان می شد و با سود ۵ درصد به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفر و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می شد. 

رئیس بنیاد مسکن گفت: در خصوص سود وامی که به روستاییان پرداخت می‌شود و نحوه ضمانت وام، مقداری اختلاف نظر میان بانک‌های عامل و سازمان برنامه  و بودجه بود که بعد از پیگیری ها، ریاست جمهوری دستور به پرداخت وام روستایی با شرایطی همچون بازپرداخت ۲۰ ساله، سود ۵ درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره دادند.

اکبر نیکزاد در رابطه با زمان پرداخت وام ساخت مسکن روستایی گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می شود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به شرایط دریافت وام ساخت مسکن روستایی گفت: روستاییان فقط باید براساس کاربری مسکونی پروانه بگیرند و ساخت و ساز کنند. به خصوص در استان‌های شمالی که هدف ما حفظ سرسبزی در این استان هاست. افرادی که خود و فرزندانشان پروانه ساختمانی ۲ طبقه می گیرند، می توانند دو تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

 

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از28مهر این خبر هست ولی هنوز ابلاغ نشده.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها