یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟

24 خرداد 1401
چه کسانی حقوق ۳۵میلیون تومانی می‌گیرند؟

به گزارش بانک اول در روزهای اخیر بحث افزایش حقوق‌ها به شدت داغ شده و اخبار زیادی نیز در این خصوص منتشر می‌شود؛ حقوق اقشار زیادی نیز در این چند روز مشخص شده است؛ بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، حداقل حقوق کارکنان دولت ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان و حداکثر حقوق نیز ۷برابر آن اعلام شد که چیزی بیش از ۳۹میلیون تومان می‌شود.

اما اشتباه نکنید؛ هرچند حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است، اما حداکثر حقوق ۳۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان نخواهد بود. کیوکرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در مورد حقوق‌ها کلیاتی در کمیسیون تلفیق تصویب شد؛ براین اساس حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است و سقف آن نیز ۷برابر حداقل حقوق.

اما سرمدی حداکثر حقوق را ۳۵میلیون تومان اعلام کرد؛ وی در پاسخ به این پرسش که چه طور ۷برابر ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان، ۳۵میلیون است، گفت: ۶۰۰هزار تومان مالیات است، که کسر می‌شود؛ بنابراین هفت برابر ۵میلیون تومان را محاسبه می‌کنیم که چیزی حدود ۳۵میلیون تومان است. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که این رقم برای چه کسانی است بیان کرد: این رقم برای کارکنان دولت تصویب شده اما حداقل حقوق باید برای کارگران هم لحاظ شود. 

بنابراین بر اساس آنچه گفته شده، باید حقوق کارگران نیز افزایش یابد و به حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان برسد؛ البته که حتی نمایندگان هم معتقد هستند این حقوق نمی‌تواند کفاف زندگی مردم را بدهد./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
«امضا» كردن پول توسط دو عضو تيم اقتصادي يك دولت نوعي نمادسازي براي دفاع از حيثيت پول است. اساسنامه بانك مركزي به صراحت نخستين وظيفه اين بانك، حفظ ارزش پول ملي عنوان شده و رييس كل بانك مركزي با امضاي اسكناس، خود را به اين وظيفه متعهد مي‌كند. اما در ايران چه اتفاقي افتاده است؟
کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند. پس آنها تا 25 اردیبهشت مهلت دارند که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا بگیرند.
کارگران به اشتباه تصور می‌کنند اگر از مرخصی استحقاقی استفاده نکنند، تعداد این روز‌ها ذخیره می‌شود. اما طبق قانون فقط ۹ روز در سال می‌توان مرخصی استحقاقی را ذخیره کرد و مابقی آن بدون پاداش سوخت می‌شود.
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها