ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

محکومیت کیفری در انتظار سردفتران خاطی

24 خرداد 1401
محکومیت کیفری در انتظار سردفتران خاطی

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، برای تکمیل فرایند تغییر مالکیت خودرو، نیاز به تنظیم وکالتنامه تعویض پلاک و ثبت در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد. این درحالی است که سردفتران و دفتریاران از تنظیم وکالتنامه مذکور امتناع می‌کنند.

کانون‌های سردفتری و بعضی از سردفتران علی‌رغم تصریح رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر کفایت برگ سبز برای تنظیم وکالتنامه، مطابق بخشنامه‌ای داخلی و در اتحادی با سران دفاتر از تنظیم وکالتنامه بر مبنای برگ سبز خودرو امتناع می‌کنند.

گفتنی است با توجه به سرپیچی آشکار این دفاتر از رای دیوان و دستور دادستان، امکان شکایت شهروندان علیه سران دفاتری فراهم شده که از تنظیم وکالتنامه به این شکل خودداری کنند. اتهام وارده به این افراد شامل جلوگیری از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی یا احکام و اوامر قضائی و قانونی یا سو استفاده از مقام توسط صاحبان‌منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداری‌ها است.

ضمن این‌که شاکیان باید در شرح خواسته خود در طرح دعوی علیه سردفتران به مسئله عدک اجرای قوانین مملکتی و استنکاف سردفتر و دفتریار از دستور قضائی به نحو عدم تنظیم وکالت تعویض پلاک، اشاره کنند.

اخبار مرتبط
ایران خودرویی ها سه محصول را به عنوان دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک به متقاضیان پیشنهاد دادند.
گروه خودروسازی سایپا، در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده است سه مدل خودرویی که قرار بود فردا چهارشنبه عرضه شود از لیست عرضه حذف شده و ثبت‌نام این خودروهای تجاری به زمانی دیگر موکول شده است.
براساس اطلاعیه جدید، شرایط طرح فروش اردیبهشت ماه سال 1403 کامیون‌ 1929 آمیکو از امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ ماه 1403 آغاز خواهد شد. براساس این اطلاعیه کامیون تک ۱۹۲۹ بدون اتاق بار با قیمت ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۳۰ روزه و کامیون تک ۱۹۲۹ با کاربری(باری چوبی با روکش فلزی) با قیمت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۴۵ روزه با مدل ۱۴۰۲ به فروش خواهد رسید.
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فراجا خبر داد: مالکان وسایل نقلیه ای که مخدوشی پلاکشان مربوط به سال 1393 باشد، می‌توانند تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور در مراکز تعویض پلاک به صورت رایگان نسبت به تعویض پلاک وسیله خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها