پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه فریب دزدان کارت‌های بانکی را نخوریم؟

24 خرداد 1401
چگونه فریب دزدان کارت‌های بانکی را نخوریم؟

به گزارش بانک اول استفاده از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد مدت‌ها است که متداول شده و با گسترش استفاده از این کارت‌ها، روش‌های کلاهبرداری با آن هم رو به افزایش است. روش‌های عجیب‌وغریبی که اطلاع پیدا کردن مردم از آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی این جرایم را کاهش دهد.

کلاهبرداری با اطلاعات کارت و حساب بانکی

ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شما است. پس به هیچ‌عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید.

مراقب رسید بانکی خود باشید

هرگز قبض رسید خود را در خیابان رها نکنید. این کار علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت می‌کند، باعث می‌شود اطلاعات حساب شما لو برود یا در اختیار سارقان در کمین بیفتد.

کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی

به هیچ عنوان کارت بانکی خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. زیرا کپی‌برداری از اطلاعات مغناطیسی آن امکان‌پذیر است.

تعویض کارت، ترفند قدیمی سارقان

یکی از ترفندهای قدیمی سارقان تعویض کارت شما با یک کارت تقلبی است. سرقت با این ترفند، اکثرا درباره افرادی که اشراف کامل به کار با دستگاه خودپرداز ندارند رخ می‌دهد. به این ترتیب که فرد سارق در صف می‌ایستد و پیشنهاد کمک به این افراد را می‌دهد و به محض دریافت کارت آن‌ها در یک لحظه آن را با کارت دیگری تعویض می‌کند. چندین‌بار رمز را می‌زند و بعد از آن کارت دیگری را به مشتری تحویل می‌دهد و می‌رود.

سواستفاده از شلوغی صف عابربانک‌ها

در برخی از ایام ماه و سال مثل اول ماه،هنگام پرداخت یارانه‌ها یا سال نو صف‌های طویلی در پشت خودپردازها شکل می‌گیرد که بهشت کلاهبرداران است. آن‌ها از کلافگی و عجله افراد استفاده می‌کنند تا به بهانه کمک، سرعت بخشیدن به کار و غیره شما را فریب دهند. پس هنگام شلوغی صبر خود را حفظ کنید و به غریبه‌ها اعتماد نکنید.

سرقت به بهانه کمک کردن

دیده شده افرادی به بهانه کمک به سالمندانی که طرز استفاده از کارت بانک را به خوبی نمی‌دانند یا به بهانه کمک، اطلاعات و رمزهای شما را سرقت می‌کنند. پس نه اینکه به کسی کمک نکنید بلکه هنگام کمک کردن و کمک گرفتن جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها