دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه بفهمیم چه کسی به حسابمان پول واریز کرده است؟

24 خرداد 1401
چگونه  بفهمیم چه کسی به حسابمان پول واریز کرده است؟

به گزارش بانک اول برای اینکه بدانید پول از طریق چه کسی به حساب شما آمده، اول باید روش واریز را بررسی کنید. آیا پول واریزی از طریق اتاق پایاپای الکترونیک واریز شده، یا از کارتی شخصی به حساب شما آمده است. هر کدام از این واریز‌‌ی‌ها، روش متفاوتی برای پیدا کردن شخص واریز‌کننده دارند.

واریز از کارت شخصی

البته همیشه امکان رفتن به بانک و استعلام نام واریز‌کننده پول وجود دارد، اما اگر به دنبال فهمیدن نام واریزکننده بدون مراجعه حضوری به بانک هستید، ساده‌ترین کار همین روش است. در صورتی که وجه از طریق کارت شخصی واریز شده، می‌توانید  10 گردش حساب آخر خود را از همراه بانک یا اینترنت بانک خودتان بگیرید. شماره کارت واریز‌کننده را در همین قسمت مشاهده گردش حساب خواهید دید. بعد از گرفتن شماره کارت، کافی است وارد بخش انتقال وجه شوید و اقدام به واریز پول به همان شماره کارت کنید. در مرحله آخر واریز، نام صاحب کارت برای شما نمایش داده می‌شود. بعد از فهمیدن نام صاحب شماره کارت که همان واریز‌کننده پول به حساب شماست، واریز خود را کنسل می‌کنید و تمام.

واریز اتاق پایاپای الکترونیک

اگر در پیامک واریزی بانک شما عبارت اتاق پایاپای الکترونیک آمده، یعنی از این روش برای انتقال وجه به حساب شما استفاده کرده‌اند. این روش معمولا برای واریز گروهی انجام می‌شود. پس احتمال این‌که شرکت یا سازمانی حقوق یا حق‌الزحمه به حساب شما پول واریز کرده باشد، خیلی زیاد است. البته برای فهمیدن نام شخص یا شرکت واریز‌کننده چاره‌ای جز رفتن به شعبه بانک و پرسیدن ماجرا نیست. اما تشخیص این‌که چه کسی از این طریق به حساب شما پول ریخته هم سخت نیست. معمولا یا حقوق شما از طریق اتاق پایاپای الکترونیک واریز می‌شود، یا سود سهام بورسی و چیزهایی از این قبیل که خودتان می‌توانید آن را حدس بزنید.

اخبار مرتبط
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.
مرخصی یکی از حقوق مهم کارگران و کارمندان است که به آنها اجازه می‌دهد تا در طول سال کاری خود برای مدتی مشخص از کار خود دور شوند و به استراحت و یا انجام امور شخصی خود بپردازند. محاسبه مرخصی استفاده نشده کار به دو روش کلی قابل‌انجام است که در این مقاله به شرح آنها پرداخته شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها