پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

فرهنگیان بازنشسته بخوانند؛ رتبه بندی شامل چه کسانی است؟

24 خرداد 1401
فرهنگیان بازنشسته بخوانند؛ رتبه بندی شامل چه کسانی است؟

به گزارش بانک اول با اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

البته اخیرا طرح‌هایی هم برای افزایش حقوق بازنشسته‌ها مطرح شده است. یکی از این طرح‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌هاست که تاکنون اجرایی نشده و گفته می‌شود که احتمالا بعد از عید اجرا شود. همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز از افزایش حقوق بازنشسته‌ها با طرح‌های بیمه‌ای خبر داد که این طرح هم فعلا مسکوت مانده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال گفت: حقوق بازنشستگان فرهنگی با طرح همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها افزایش می‌یابد. طرح رتبه‌بندی برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به کار هستند. در نتیجه بازنشسته‌های فرهنگی برای افزایش حقوق باید منتظر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشند و طرح رتبه‌بندی تاثیری در حقوق آنان نخواهد داشت.

البته باید توجه داشت که افزایش حقوق ها از هر طریقی که باشد باید از منابع پایدار افزایش یابد؛  افزایش حقوق‌ها با منابع ناپایدار مساوی است با تورم. حالا باید دید چه اتفاقی می‌افتد و آیا بالاخره افزایش حقوق با منابع پایدار را شاهد هستیم یا خیر./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
در پی سخنان رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات ناشی از مسدودسازی کد ملی افراد و مأموریت رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه در این زمینه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای، کلیه مراجع قضایی را از انسداد کد ملی متهم و محکوم، منع کرد.
ما به عنوان متولی بخش بازار و خصوصی از دولت می‌خواهیم در شرایطی که تولیدکننده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، اجازه واردات دهند تا تعادل بازار برهم نخورد و التهاب در بازار ایجاد نشود؛ این توانایی در بخش خصوصی وجود دارد.
در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها ضمن گفت‌وگو درباره مسائل روز بانک‌ها طبق دستور جلسه، با توجه به تصویب تعطیلی شنبه‌ها در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر درباره تعطیلی بانک‌ها در این روز پرداختند و مقرر شد درخواست تعطیلی بانک‌ها در روزهای شنبه نیز در اسرع وقت به مقامات و نهادهای ذی‌صلاح ارسال و پیگیری‌های مقتضی انجام گردد.
دیه مبلغی است که برای جبران خسارت‌های غیرعمد به افراد آسیب‌دیده پرداخت می‌شود. دیه اعضای بدن یکسان نیست و دیه هر عضو با سایر اعضا تفاوت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها