دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

افتتاح سپرده یکساله سود بالا بدون اجازه مشتری!

24 خرداد 1401
افتتاح سپرده یکساله سود بالا بدون اجازه مشتری!

به گزارش بانک اول بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی دهم شهریور آخرین روزی است که بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند های سود بالاتر از ۱۵ درصد را به مشتریان خود پرداخت کنند.

البته پرداخت نرخ سود ۱۵ درصد برای سپرده‌های یک ساله می باشد و برای حساب های روزشمار نرخ سود حداکثر ۱۰ درصد تعیین شده است. 

در هفته گذشته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تلاش کردند با تبدیل سپرده‌های کوتاه مدت به بلند مدت با نرخ سود بالا مشتریان را از برداشت وجه خود منصرف کنند. معمولا این کار با حضور مشتریان و با اطلاع رسانی قبلی به آنها صورت می گرفته است.

اما در تازه ترین مورد گفته یکی از موسسات مالی و اعتباری در روز جمعه که روز تعطیل است مانده حساب سپرده کوتاه مدت مشتریان خود را برداشته به حساب یک سال افتتاح کرده است! 

این در حالیست که مشتری فوق از انجام این کار آن هم در یک روز تعطیل بی اطلاع بوده و بدون رضایت وی این اقدام صورت گرفته است. 

اقدامی نه چندان جالب و حرفه ای که می توانند در صورت پیگیری حقوقی عواقب بدی را برای موسسه مالی و اعتباری مذکور داشته باشد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات