دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

خوشمزه هایی که چربی بدن را نابود می کنند

24 خرداد 1401
خوشمزه هایی که چربی بدن را نابود می کنند

به گزارش بانک اول محققان و متخصصان تغذیه به افرادی که قصد لاغری دارند مواد غذایی مفیدی را معرفی کرده‌اند که قادرند چربی‌های بدن را بسوزانند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید این مواد غذایی را جایگزین مواد غذایی پرکالری کنید. در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده‌روی نکنید. صبور باشید و با اراده تمام به سوی خوش اندامی گام بردارید.

کلسیم و محصولات لبنی

اگر شیر نوش جان می‌کنید تا استخوان‌هایتان محکم‌تر شود این نکته را هم در نظر داشته باشید که شیر ضد اشتها است. یعنی به‌راحتی شما را سیر می‌کند. باید بدانید افرادی که با کمبود کلسیم مواجه هستند چربی‌های بیشتری ذخیره می‌کنند و کمتر می‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند.

نوشیدن شیر بدون خامه بعد از ورزش نه تنها به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود که قدرت عضلانی بالا رفته و بافت‌های استخوانی تقویت شود. توصیه می‌کنیم روزانه سه پیاله از محصولات لبنی بدون چربی میل کنید و ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

اسیدهای چرب اشباع‌نشده

اسیدهای چرب اشباع‌نشده، انباشتگی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم که روزانه مقداری از این چربی‌ها را مصرف کنید. برای یادآوری باید بگوییم که این اسیدهای چرب در زیتون، روغن‌زیتون، گردو، دانه‌ها و مغزها، شکلات سیاه و آووکادو وجود دارد.

پروتئین‌ها

پروتئین برای سلامت پوست، مو، ناخن، استخوان‌ها، عضلات و غیره لازم و ضروری است. از این گذشته این مواد مغذی مفید برای کاهش وزن و خوش‌اندامی نیز موثر هستند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین‌ها باعث ایجاد سیری شده و سرعت متابولیسم را بعد از صرف غذا بالا می‌برند.

ویتامین C

کمبود برخی از مواد مغذی ضروری بدن باعث بروز چاقی و اضافه‌وزن می‌شود. در واقع افرادی که از کمبود منیزیم، زینک، ویتامین C و ویتامین E رنج می‌برند میل بیشتری به ذخیره چربی‌ها داشته و چاق‌تر می‌شوند. این ذخیره چربی‌ها به‌ویژه در ناحیه شکم بیشتر است.

عسل

اگر عسل که یک ماده قندی طبیعی است جایگزین قند شود سرعت افزایش وزن و ذخیره چربی‌ها کاهش می‌یابد. عسل خواص ضد باکتریایی و ضدویروسی دارد و برای خوش‌اندامی نیز مفید است. باید بدانید که این ماده غذایی شیرین و پرطرفدار میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر مقداری دارچین هم به عسل اضافه کنید تأثیر چربی سوزی آن چند برابر می‌شود.

کاکائو

شکلات‌های تلخ یکی از چربی سوز های خوشمزه به‌شمار می‌روند. به عقیده متخصصان، کاکائو عصب‌ها را از آسیب و التهاب دور می‌کند، مقاومت پوست را در برابر آسیب‌های اشعه‌ ماورای بنفش بالا می‌برد، سیری طولانی‌مدتی ایجاد کرده و خلق‌وخوی شما را بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید ذخیره و انباشتگی چربی‌ها را کاهش دهید از مصرف کاکائو غافل نشوید و در عین‌حال در مصرف آن زیاده‌روی هم نکنید.

فیبرها

سالیان سال است که متخصصان لاغری توصیه می‌کنند وعده غذایی را با مصرف سالاد آغاز کنید. سالاد سرشار از فیبر بوده و برای همین احساس سیری ایجاد می‌کند و شما را از پرخوری و زیاده‌روی دور نگه می‌دارد.

 

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها