دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده

24 خرداد 1401
پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش بانک اول قاسمی گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید ظرف ۶ ماه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که زیر ساخت‌های نرم افزاری ساخت ۴ میلیون فراهم شده و اراضی ۱ میلیون واحد آماده واگذاری شده و به زودی اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین می‌شود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی برای نوسازی این ۱۳۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده تهران ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و برای ودیعه مالکان این واحد‌ها در مدت زمان ساخت که قصد اجاره نشینی دارند هم ۶۰ میلیون تومان وام ودیعه در نظر گرفته شده است.با نوسازی این ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران شاهد کاهش قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره در شهر تهران خواهیم بود.

۲ میلیون واحد مسکونی فرسوده در کشور سالانه در شهر تهران باید ۱۵۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شود که از این تعداد تنها ۱۰ هزار واحد نوسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
برای بهره‌مندی از وام سربازی، سربازان باید دوره خدمت خود را به طور کامل به پایان رسانده و گواهینامه‌های مربوط به مهارت‌های کسب شده را دریافت کرده باشند. این مهارت‌ها می‌توانند در حوزه‌هایی همچون فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات باشند.
این وام دارای مزایای بسیار زیادی است که از آنها می‌توانیم به بدون ضامن بودن، کارمزد پایین و ... اشاره کنیم. این وام به صورت مرحله‌ای و در ۴ مرحله واریز می‌گردد، مبلغ این وام در مجموع ۲۰۲ میلیون تومان است. برای اطلاع از مبالغ این ۴ مرحله، جدول زیر را مشاهده نمایید. بازپرداخت مراحل واریز این وام باهم متفاوت هستند.
هر یک از مبالغ تسهیلات پشتوانه با توجه به اعتبارسنجی انجام شده از متقاضی اتفاق می‌افتد. در صورتی که مشتری اعتبار کافی را داشته باشد، این تسهیلات با سود 23 درصدی به وی تعلق می‌گیرد. در واقع دریافت این وام به هیچ نوع چک، سفته، ضامن و وثیقه نیازی ندارد. سقف این وام حداکثر به 30 میلیون تومان می‌رسد و ضمنا تسهیلات مذکور در قالب طرح اعتبار خرید اعطا می‌شود. افراد بعد از دریافت و به کارگیری این وام، نهایتا تا شش ماه امکان بازپرداخت آن را دارند.
نرخ سود این وام برای مستأجران عادی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود و برای خانوارهای مشمول تسهیلات قانون جوانی جمعیت به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه بعد از افزایش نرخ سود بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در شورای پول و اعتبار، مقرر شد نرخ سود تسهیلات حوزه مسکن همان ۱۸ درصد باقی بماند اما در مورد وام ودیعه همچنان فصل الخطابی برای نرخ سود ابلاغ نشده و همین مسئله، بازی نرخ سود را نیز به موانع پرداخت وام ودیعه اضافه کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها