دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

سازمان ملی مسکن مکلف به واگذاری زمین‌های خود شد

24 خرداد 1401
سازمان ملی مسکن مکلف به واگذاری زمین‌های خود شد

به گزارش بانک اول در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای الحاقی ۴ و ۵ تبصره ۱۱ به شرح زیر تصویب شد.

بندالحاقی۴- سازمان ملی مسکن مکلف است تا سقف بیست درصد(۲۰%) از زمین‌های املاک در اختیار خود در حریم و محدوده هر یک از شهرها را با تأیید وزیر راه و شهرسازی به شرکت بازآفرینی واگذار نماید تا براساس قوانین موجود نسبت به بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌های شهر اقدام نماید.

بندالحاقی۵- وزارت راه و شهرسازی مجاز است از محل منابع صندوق ملی مسکن مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اعتبار جهت توسعه سامانه‌های بخش مسکن از جمله سامانه ملی املاک و اسکان کشور، سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان و سامانه کنترل پروژه برنامه های تولید مسکن و همچنین پشتیبانی نظارت و پایش پروژه های طرح جهش تولید مسکن هزینه نماید./ایسنا

اخبار مرتبط
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها