چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

فعالان مناطق آزاد دو بار مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند

24 خرداد 1401
فعالان مناطق آزاد دو بار مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند

به گزارش بانک اول آقای سعید محمد گفت: باید ارزش افزوده پرداخت کنند و همچنین بعد از تولید در منطقه برای بازگرداندن آن به سرزمین اصلی نیز دوباره باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کند. رئیس سازمان امور مالیاتی نیز خود اعلام کرده توان اجرایی این قانون را به علت ابهام زیاد ندارد.

مناطق آزاد سکوی واردات نیستند و ۱.۲ درصد از واردات به وسیله مناطق آزاد صورت می گیرد که مقدار آن ۲۰۰ میلیون دلار بوده، همچنین ۷ درصد قاچاق از مناطق آزاد شکل می گیرد. ۲۵۰۰ واحد صنعتی در داخل مناطق آزاد وجود دارد که از این ۲۵۰۰ واحد sme ها اثر بخشی دارند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد می گوید: در کشوری مانند ترکیه ده ها واحد تصمیم گیر وجود ندارد و همه تصمیم گیری ها به والی منطقه واگذار می شود. اگر قوانین خلق الساعه توسط دستگاه ها ابلاغ شود دیگر مناطق آزاد، آزاد نیستند، بنابراین نظام باید در رابطه با منطقه آزاد تصمیم بگیرد.

رئیس اتاق ایران گفت: سازمان مناطق آزاد در رفع تحریم ها نقش دارد و کشورهای در حال توسعه بدون استثنا از مناطق آزاد برای تقویت صادرات استفاده کردند. مقایسه عملکرد مناطق کشورهای موفق مانند چین، بیانگر عملکرد ضعیف این مناطق در کشور ما است و هدف ایجاد این مناطق، آزاد سازی تجاری برای کشورهایی است که توان رقابت پذیری ندارند.

به گفته شافعی کارکرد از احداث مناطق آزاد بهبود بهره بری و افزایش رقابت پذیری، ارتقای سطح فناوری و جذب دانش برای تولید صنعتی است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
جدول سرانه مالیاتی ۱۵ صنف در سه سال گذشته در حالی منتشر شد که تقریبا تمامی این صنوف، مالیاتی که در طول یک سال پرداخت می کنند، از مالیات یک سال یک کارگر کمتر است.
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.
در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی از سمت بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات بانکی برای معلولان انجام شده است. و در نهایت، این تلاش‌ها موجب تسهیل استفاده از خدمات بانکی برای این اقشار شده است. که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کردیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها