پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آنچه که باید درباره وام‌های بانک صادرات بدانید

24 خرداد 1401
آنچه که  باید درباره وام‌های بانک صادرات بدانید

به گزارش بانک اول بانک صادرات به مانند سایر بانک‌های فعال در کشور، تسهیلات و وام‌های گوناگونی را با هدف تامین نیازهای مشتریان خود و همچنین کنترل سرمایه نقدی درگردش اعطا می‌کند.

تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات

در این نوع از تسهیلات، بانک صادرات به عنوان قرض دهنده مبلغی را به عنوان قرض به متقاضیان اعطا می‌کند. بانک صادرات تسهیلات قرض الحسنه را در امور مختلفی ارائه می‌کند. از جمله این موراد می‌توان به اعطای تسهیلات برای رفع احتياجات ضروری اشخاص حقيقي، مانند هزينه ازدواج و تهيه جهيزيه، هزينه درماني، کمک هزينه تحصيلي، تعمير و تامين مسکن، کمک براي ايجاد مسکن در روستاها، اعطاي تسهيلات به شرکت‌هاي تعاوني به منظور ايجاد کار و همچنین  اعطاي تسهيلات به واحد هاي توليدی به منظور کمک به افزايش توليد، راه اندازی واحدهای توليدی راکد، توسعه کارگاه‌های توليدی کوچک روستاها اشاره کرد.

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه، براي اشخاص حقيقي جهت رفع نيازهاي شخصي تا حداکثر3 سال و براي شرکت‌هاي تعاوني و واحدهاي توليدي، کمترین 5سال و به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و یا دفعتا در نظر گرفته شده است.

تسهیلات اجاره به شرط تملیک بانک صادرات

بانک صادرات این تسهیلات را به کلیه واحدهاي توليدي اعم از ‌صنعتي و معدني، ‌کشاورزي و ساختماني ‌و خدماتي براي خريد اموال منقول و غير منقول اعطا می‌کند. ضمن این‌که مدت بازپرداخت در این تسهيلات از عمر مفيد اموال موضوع اجاره نباید بیشتر باشد و مطابق ضوابط بانک این مدت حداکثر تا ده سال و به شکل اقساطی و ماهیانه است.

تسهیلات مضاربه بانک صادرات

در این نوع تسهیلات، بانک صادرات با تامین سرمایه نقدی مورد نیاز برای متقاضی، در سود حاصله از تجارت متقاضی شریک می‌شود. بانک صادرات تسهیلات مضاربه را در تمام مواردی که کالا خريد و فروش مي‌شود و نيازي به تغيير ظاهري و يا ماهوي ندارد، اعطا می‌کند.

گفتنی است، تسهیلات مضاربه بانک صادرات ​جزو عقود کوتاه مدت بود و مدت بازپرداخت آن، متناسب با يک دوره خريد و فروش، در صورتی که از یک سال بیش‌تر نباشد، تعیین می‌شود که بر اساس آخرين ضوابط ابلاغيه، این مدت حداکثر 4 ماه است. ضمن این‌که نحوه بازپرداخت این تسهیلات به شکل يکجا در سررسيد يا در طول دوره قرارداد ماحصل فروش به حساب مضاربه وجوه دريافتی نزد بانک واريز می‌شود.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی قلیزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و احترام،چندی قبل دولت اعلام کرد بانکها نباید مقداری از وام متقاضی را در بانک نگه دارد،در صورتیکه بانکها هیچ توجه ای به این دستور العمل ندارند،این بخشنامه به چه شکلی باید انجام گیرد منظورم اینه که آنهایی که جدیدا وام میگیرند،شامل می شوند یا آنهایی که قبلا هم وام گرفته اند باید مقدار پول را به وام گیرنده پس دهند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها