دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت جدید سیمان منتشر شد

24 خرداد 1401
قیمت جدید سیمان منتشر شد

به گزارش بانک اول در علم اقتصاد هر زمان تقاضا از عرضه پیشی گیرد قیمت محصول بالا خواهد رفت؛ در اواسط سال گذشته قطعی برق‌های گسترده‌ای در کشور ایجاد شد که در راستای آن خط تولید کارخانه‌های سیمان نیز متوقف شد و این امر قیمت سیمان را به سقف رساند.

جدای از قطعی برق های گسترده هزینه گزاف حمل و نقل مازوت که سوخت اصلی کارخانه های سیمان است بر دوش کارخانه داران سنگینی می کند و خود به گرانی سیمان دامن می‌زند.

گفتنی است که در سال ۱۳۹۹ نیز به دستور وزارت صمت مجوز افزایش قیمت ۲۰ درصدی این محصول صادر شد و این امر نوسان قیمتی بازار سیمان را بالا برد.

سیمان چند؟

قیمت سیمان پاکتی ۵۰ کیلویی تیپ ۳۲۵-۱ در حال حاضر در بازار ۴۲ هزار تومان تخمین زده شده است و قیمت پودر سیمان کد ۰۱ وزن ۲ کیلوگرم نیز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان است و  سیمان تیپ۲ تهران نیز ۴۵ هزار تومان قیمت خورده است و  سیمان پرتلند تیپ ۲ تهران نیز ۴۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت پودر سیمان کد ۰۱ وزن ۲ کیلوگرم نیز در بازار ۷ هزار و ۴۰۰ تومان تخمین زده شده است و  همچنین بسته‌های پودر سیمان سفید ۲ کیلوگرمی در بازار ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است.

اخبار مرتبط
عقد مضاربه چیست. عقد مضاربه یکی از انواع عقود اسلامی است که یک طرف آن «رب المال» و طرف دیگر «مضارب» نامیده می‌شود. مطابق با عقد مضاربه، رب المال سرمایه‌ای را به مضارب می‌دهد تا با آن اقدام به کار یا تجارت کند. سود ناشی از کار مضارب بر اساس آنچه از پیش معین‌شده است میان رب المال و مضارب تقسیم می‌شود.
سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند
شیف همچنین هشدار می‌دهد که سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند ضد تولیدکننده باشد و بی‌ثباتی اقتصادی بیشتری را به وجود آورد. او معتقد است که فشارهای رکودی ممکن است فدرال رزرو را مجبور کند نرخ بهره را کاهش دهد و دوباره اقدام به تسهیل کمی (QE) کند که نتیجه آن، بدتر شدن تورم خواهد بود.
امروزه بانک‌ها پیش از هر اقدامی برای پرداخت وام به مشتریان خود، از آن‌ها رتبه اعتبارسنجی درخواست می‌کنند و اگر رتبه اعتبارسنجی فرد بالا باشد به او وام می‌پردازند،

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها