پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

ترفند جدید مجرمان سایبری؛ قرعه کشی ایران خودرو

24 خرداد 1401
ترفند جدید مجرمان سایبری؛ قرعه کشی ایران خودرو

به گزارش بانک اول سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به این پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفندها با ارسال تصاویر و لینک های آلوده بمنظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند که در این اقدام مجرمانه ارسال لینک‌های آلوده صرفاً از طریق پیام رسان‌های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال انتشار است.

وی ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس فتا معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا تعدادی تارنما مجرمانه در این خصوص شناسایی و ضمن مسدودسازی، اقدام قضایی بر علیه مرتکبین در جریان است.

پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند./ منبع: ایسنا

اخبار مرتبط
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.
گفتنی است مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها