ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

برای دریافت مستمری بازماندگان چه شرایطی باید داشت؟

24 خرداد 1401
برای دریافت مستمری بازماندگان چه شرایطی باید داشت؟

به گزارش بانک اول بازماندگان واجد شرایط بیمه ­شده متوفی در یکی از حالات زیر استحقاق دریافت مستمری بازماندگان را خواهند داشت:١ - درصورت فوت بیمه ­شده بازنشسته (بند ١ ماده ٨٠ قانون)

مورد بعدی درصورت فوت بیمه ­شده ازکارافتاده کلی مستمری ­بگیر(بند ٢ ماده ٨٠ قانون)

در صورت فوت بیمه ­شده‌­ای که در ده سال آخر حیات خود حداقل حق ­بیمه یکسال کار، مشروط بر اینکه ظرف آخرین سال حیات حق­ بیمه ٩٠ روز کار را پرداخت کرده باشد. (اصلاحیه بند ٣ ماده ٨٠ قانون)

در مواردی که بیمه­ شده در اثر حادثه ناشی از کار یا بیماری‌های حرفه‌ای فوت نماید. (بند ۴ ماده ٨٠ قانون)

چه کسانی واجد شرایط دریافت مستمری بازماندگان هستند؟

همسر دائم بیمه ­شده فرد فوت شده

شوهر بیمه ­شده زن: مشروط بر اینکه اولا مرد تحت تکفل زن باشد. ثانیا سن وی بالای شصت سال باشد یا طبق نظر کمیسیون پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون تأمین ­اجتماعی ازکارافتاده باشد. نکته مهم آن است که در هرحال مستمری از سازمان دریافت نکند.

فرزندان پسر فرد فوت شده: این افراد تنها زمانی مستمری دریافت می‌کنند که سن آنان ۱۹ سال تمام باشد. همچنین پس از آن منحصرا درصورت اشتغال به تحصیل در مقاطع دانشگاهی یا اینکه معلول ازکارافتاده نیازمند شناخته شوند.

فرزندان دختر فرد فوت شده: درصورتی‌که فاقد شغل و شوهر باشند.

پدر و مادر متوفی

چه مدارکی برای برقراری مستمری بازماندگان لازم است؟

 درخواست بازماندگان متوفی مبنی بر تقاضای برقراری مستمری

اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی و بازماندگان واجد شرایط

همچنین اصل و تصویر گواهی وفات بیمه ­شده صادره از سوی سازمان ثبت احوال

اصل و تصویر سند رسمی ازدواج دائم متوفی و همسر وی

گواهی اشتغال به تحصیل معتبر و تأیید شده از سوی مراجع ذی­صلاح درخصوص فرزندان پسر یعنی گواهی که نشان دهد فرزند پسر در حال حاضر مشغول به تحصیل است.

تعهدنامه فرزندان دختر مبتنی بر آن که شغل و شوهر ندارند.

مدارکی مبتنی بر آن که حادثه‌ای اتفاق افتاده است. (اعم از ناشی یا غیرناشی از کار) در مواردی که علت فوت بیمه ­شده بر اثر وقوع حادثه بوده است.

 

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها