پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی شامل چه کسانی می شود؟

24 خرداد 1401
وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی شامل چه کسانی می شود؟

به گزارش بانک اول وام ازدواج، از سیاست‌های دولت برای تسهیل ازدواج جوانان و تشویق آن‌ها به ازدواج است؛ این وام برای نخستین بار در سال۸۳ پرداخت شد؛ تا سال گذشته مبلغ وام ازدواج ۷۰میلیون تومان بود که پسران و دختران زیر ۲۵سال، می‌توانستند وام ۱۰۰میلیونی دریافت کنند.

حالا امسال مبلغ وام ازدواج افزایش یافته و به ۱۲۰میلیون تومان رسیده است؛ البته امسال هم مبلغ وام مانند سال گذشته برای جوانان زیر ۲۵سال بیشتر است و این جوانان می‌توانند وام ۱۵۰میلیون تومانی دریافت کنند. یعنی یک زوج زیر ۲۵سال، ۳۰۰میلیون تومان وام دریافت خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز

اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین، اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن‌ها، اصل و کپی کارت ملی زوجین، اصل و کپی کارت ملی ضامن، کد پدستی ۱۰رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین و کد رهگیری ۱۰رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت‌نام از مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج است.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها