یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می شود

24 خرداد 1401
سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می شود

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ساعت ۲۴ امشب، دومین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۱ به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

 

بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

طبق اعلام وزارت نفت، از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.

 

ردیف

کاربری

میزان سهمیه بنزین

۱

سواری شخصی بنزینی

۶۰ لیتر

۲

سواری شخصی دوگانه سوز

۳۰ لیتر

۳

تاکسی بنزینی

۴۰۰ لیتر

۴

تاکسی دوگانه سوز

۲۰۰ لیتر

۵

موتورسیکلت

۲۵ لیتر

۶

وانت کم مصرف بنزینی

۱۵۰ لیتر

۷

وانت کم مصرف دوگانه سوز

۶۰ لیتر

۸

وانت پرمصرف بنزینی

۳۰۰ لیتر

۹

وانت پرمصرف دوگانه سوز

۱۲۰ لیتر

۱۰

آمبولانس

۵۰۰ لیتر

اخبار مرتبط
مالک شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا امسال بنزین سه نرخی می‌شود گفت: این مساله در اختیار دولت است، اما تا کنون دولت مجوزی در رابطه با این موضوع از مجلس دریافت نکرده و حتی برنامه‌ای به مجلس ارائه نشده است. وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که تبصره هدفمندی با نرخ‌های سال گذشته در نظر گرفته شده است.
پیرو شایعاتی که اخیراً در خصوص خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوع واردات و ثبت‌نام خودرو رواج یافته، بدینوسیله این اتحادیه ضمن تکذیب این موضوع به مردم هشدار می‌دهد «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سواستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت.
مبلغ تسهیلات (وام) در نظر گرفته شده برای خریداران برای این کشنده2 میلیارد و 985 میلیون تومان ذکر شده است که طی ۶۰ ماه یا عبارتی ۵ ساله باید پرداخت کنید. نرخ تسهیلات کشنده شکموتو در این بخشنامه ۲۶ درصد عنوان گردید و تحویل این محصول به صورت فوری برای خرداد ۱۴۰۳ بیان شده است.
متقاضیان پس از اینکه با موفقیت در سامانه ثبت‌نام کردند باید به یکی از آموزشگاه‌های سامانه مراجعه کنند تا آموزشگاه مربوطه آنها را به محل اخذ آزمون معرفی کند. در این مرحله ۱۰ سوال به صورت شفاهی از متقاضیان پرسیده و بلافاصله پس از آن آزمون عملی اخذ می‌شود و پس از قبولی در هر دو آزمون شفاهی و عملی گواهینامه موتورسیکلت در همان زمان به فرد اعطا می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها