ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

هشدار پلیس درباره گواهینامه‌های جعلی

24 خرداد 1401
 هشدار پلیس درباره گواهینامه‌های جعلی

به گزارش بانک اول سرهنگ احمد کرمی اسد دراین‌باره گفت: اخیرا در فضای مــجازی تبلیغات متعددی در خصوص اخذ هزینه و صدور گواهینامه بدون طی فرآیندهای قانونی مشاهده شده که در آن جاعلین براساس اطلاعات شناسنامه‌ای افراد مبادرت به صدور گواهینامه جعلی می‌کنند. با توجه به فرآیند سیستمی و هــوشمند صدور گواهینامه های رانندگی، امکان ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به سامانه‌های این مرکز غیرممکن است و لذا هـرگونه تبلــیغ در فضای مجــازی مبنی بر امکـان صدور گواهینامه با داشتن سابقه در سیستم پلیس راهور غیرممکن است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا افزود: تعدادی از جاعلان پس از اخذ بخشی از هزینه‌های مربوطه از افراد و طعمه های خود، خطوط ارتباطی خود را قطع و امکان دسترسی افراد را غیرممکن می سازند و تعدادی نیز با اخذ مدارک هویتی و شناسنامه‌ای اشخاص مبادرت به صدور و جعل گواهینامه با مشخصات سایرین کرده که این گواهینامه‌ها در سامانه‌های پلیس راهور فاقد سابقه و اعتبار است./ایسنا

 

کرمی اسد با تاکید بر اینکه دارندگان گواهینامه‌های رانندگی باید در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به کنترل و بررسی سوابق تخلفاتی درج شده در سابقه گواهینامه خود اقدام کنند، افزود: در صورت مشاهده هرگونه سابقه تخلف رانندگی که خودشان مرتکب نشده‌اند به مرکز اجرائیات و مرکزصدور گواهینامه پلیس راهور مراجعه و موضوع را پیگیری کنند.

بنابر اعلام سایت پلیس راهور، وی در پایان گفت:‌ استفاده از گواهینامه‌های فاقد سابقه وجعلی ضمن پیگیری قانونی و ارجاع مجرمین به مراجع ذی صلاح قانونی به هنگام وقوع حوادث رانندگی مستوجب تشدید مجازات خواهند شد.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها