یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خرداد ماه

24 خرداد 1401
فراخوان جاماندگان سهام عدالت از خرداد ماه

به گزارش بانک اول عسکر توکلی افزود: در تلاش هستیم تا  فرایند واگذاری مجدد جاماندگان سهام عدالت به ترتیب افراد تحت پوشش و افراد کم در آمد و بقیه اقشار  اجرا شود.


وی تصریح کرد: مردم خبر‌های مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست اندرکاران سهام عدالت بشنوند.


رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به اینکه مردم به خبر‌های دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند افزود: نیازی نیست مردم به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.


تعیین تکلیف سهام افراد فوت شده
رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور تصریح کرد: افراد متوفی همچنان دارای سهام هستند و وارثان می‌توانند پس از انحصار وراثت و با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir از وضعیت سهام متوفی خود مطلع شوند.


توکلی با اشاره به اینکه وارثان سهام افراد متوفی می‌توانند از سود سهام سال‌های گذشته افراد متوفی هم بهرمند شوند افزود: به علت اشکال در سامانه، این افراد بعد از عید فطر به سامانه مراجعه و از وضعیت سهام اطلاع پیدا کنند.


مردم سهام عدالت خود را نفروشند
رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت تصریح کرد : مشمولان سهام عدالت بخصوص روستاییان و عشایر سهام خود را به هیچ عنوان نفروشند.


وی  با اشاره به اینکه سود پرداختی که اسفند ماه واریز شد سود عملکردی سال ۹۹ بود افزود: مشمولان سهام عدالت برای سود سال ۱۴۰۰ رقمی بیشتر از سال ۹۹ دریافت خواهند کرد.


توکلی از مشمولان سهام عدالت خواست اگر نیازی به وجوه حاصل از فروش سهام خود ندارند بهتر است سهام خود را نفروشند و از آن به عنوان دارایی بلندمدت نگاه کنند.


چرا بعضی‌ها سود خود را دریافت نکردند
رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: افرادی که سود سهام عدالت سال گذشته را دریافت نکردند یا باید به مراجع ذیصلاح و یا به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.


توکلی افزود: احتمال دارد شماره حساب اعلامی و شماره موبایل اعلامی همخوانی نداشته باشد چرا که صاحب شماره موبایل باید با صاحب شماره حساب یکی باشد.


وی خاطر نشان کرد: بعضی از بانک‌ها سود سهامداران خود را واریز نکردند که این هم یکی از علت‌های واریز نشدن سود سهام عدالت این افراد است.

اخبار مرتبط
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها