چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

کد لغو دریافت پیامک‌ تبلیغاتی مزاحم

24 خرداد 1401
کد لغو دریافت پیامک‌ تبلیغاتی مزاحم

به گزارش بانک اول به نقل از  ایرنا، چند سال است که همراه با توسعه هوش مصنوعی و افزایش اهمیت «داده‌ها» برای تبلیغات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به سیمکارت‌های افراد به طرز آزاردهنده‌ای افزایش پیدا کرده‌اند. کافیست در سایتی ثبت‌نام کرده و محصول یا خدمتی را جستجو کنی، پس از آن است که پیامک‌های تبلغاتی با موضاعات مختلف به سیمکارت شما ارسال می‌شود.

حدود پنج سال قبل، وزارت ارتباطات برای برخورد به این پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برنامه‌ای را تدوین کرد که به واسطه آن سیمکارت‌هایی که در روز از یک تعداد مشخصی، بیشتر پیامک ارسال می‌کردند به دلیل ارسال پیامک از سیمکارت شخصی، مسدود می‌شدند.

فرآیند کار به این شکل بود که مخاطبان پس از دریافت پیامک‌های مزاحم، شماره موردنظر را در سامانه ۱۹۵ ثبت می‌کردند تا کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و همینطور اپراتورها آن‌ها را رصد و پیگیری کنند.

ساز وکاری که تدارک دیده شد، پس از مدتی توانست تاثیر خود را با کاهش دریافت پیامک‌های مزاحم نشان دهد. سیم‌کارت‌هایی که به این واسطه مسدود شدند از حدود ۵۰ هزار سیم‌کارت در ابتدای راه اکنون به بیش از ۳۵۸ هزار سیمکارت رسیده است.

 

تقریبا از پایان دی ۱۴۰۰، این داشبورد عمومی و آنلاین که در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات قرار دارد به روز نمی‌شود و عدد سیم‌کارت‌های مسدود شده به دلیل ارسال پیامک انبوه حدود چهار ماه است که روی ۳۵۸ هزار و ۶۰۶ ثابت مانده و پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای دلایل این امر از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نتیجه نرسیده است.

پیامک‌های مزاحم کدام دسته از پیام‌ها هستند؟

بر اساس مقررات مربوط به مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هیچ مشترکی اجازه ندارد پیامک انبوه ارسال کند، مگر این که مشترک این اجازه را داده باشد.

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه شماره ۲۱ خود، پیامک انبوه را پیامکی تعریف می‌کند که بدون درخواست و بدون دریافت هزینه برای مشترکان ارسال می‌شود. سازمان تنظیم مقررات برای شناسایی این شماره‌ها، معیارهای مخصوصی دارد و هر چند مدت یکبار این معیارها را تغییر می‌دهد تا کسی نتواند از آن تخطی کند.

سازوکاری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای این کار درنظر گرفته است، باعث می‌شود سیمکارت‌های شخصی که اقدام به ارسال پیامک انبوه کرده و به این واسطه برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، ظرف مدت ۲۴ ساعت مسدود شوند.

لغو دریافت پیام‌های تبلیغاتی مزاحم

جهت عدم دریافت پیام‌های تبلیغاتی، کاربران باید شماره موردنظر را از طریق شماره‌گیری *۸۰۰#، *۱۹۵# یا ثبت در سامانه ۱۹۵، به سازمان تنظیم مقررات اعلام کنند تا پس از بررسی توسط اپراتورها و رگولاتوری فرآیند قطع و مسدودسازی در کوتاه‌ترین زمان طی شود.    

اخبار مرتبط
اگر جزو کارمندان و کارکنان دولتی محسوب می‌شوید، برای اینکه انگیزه کافی برای کار داشته و کارایی بیشتری داشته باشید و دولت نیز بیشتر به نیروی انسانی خود توجه داشته باشد، از ابزار‌های مختلف مانند امتیازدهی برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.
در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی از سمت بانک‌ها و سازمان‌های مختلف برای ارائه‌ی خدمات بانکی برای معلولان انجام شده است. و در نهایت، این تلاش‌ها موجب تسهیل استفاده از خدمات بانکی برای این اقشار شده است. که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کردیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها