پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات فرزندآوری از امروز پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
تسهیلات فرزندآوری از امروز پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول آقای هاشم مولایی گفت:  تسهیلات فرزندآوری از ۳۱ فروردین به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد و از تاریخ مذکور بانک‌ها در مهلت ۷ روز کاری بخشنامه را به شعب زیرمجموعه ابلاغ کردند و از امروز بانک‌های کشور اعطای تسهیلات را آغاز خواهند کرد.  

به گفته او: در قانون صراحتاً هر سه مورد تسهیلات مسکن شامل ودیعه، خرید و ساخت مشخص شده است و متقاضی می‌تواند برای دریافت هریک از ان‌ها با تکمیل مستندات اقدام کند. براساس جزء سه  بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض الحسنه ودیعه، ساخت و خرید مسکن برای خانوار‌های فاقد مسکن که فرزند سوم آن‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۹ متولد شده است، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله تعلق می‌گیرد. دستورالعمل پرداخت تسهیلات مسکن (ودیعه، خرید و ساخت) به شعبه‌های منتخب ۶ بانک مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک  ابلاغ شده است و متقاضیان برای دریافت با مراجعه حضوری و ارائه و تکمیل مستندات می‌توانند در صورت احراز شرایط، تسهیلات را دریافت کنند.  

براساس جزءدو بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال مقرر شده که تسهیلات فرزندآوری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می‌شوند،  به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، سوم ۶۰ میلیون تومان، چهارم ۸۰ میلیون تومان و پنجم و بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کند. البته براساس قانون، پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی است که نرخ باروری شهرستان محل تولد فرزند یا پدر کمتر از ۲.۵ باشد. /باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها