چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

گاز یارانه‌ای چه کسانی قطع می‌شود؟

24 خرداد 1401
 گاز یارانه‌ای چه کسانی قطع می‌شود؟

به گزارش بانک اول وزیر نفت گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، تعرفه گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد و به زودی این موضوع در هیئت دولت مطرح می‌شود.

او افزود: طی یک تا دو ماه آینده آیین‌نامه مربوط به تغییر تعرفه‌ها به دولت می‌آید تا برای مشترکان پرمصرف گاز رقم بخورد.

اوجی ادامه داد: از سال ۹۶ تا آذر پارسال هیچگونه افزایش قیمتی در تعرفه گاز اعمال نشده بود که برای مشترکان پرمصرف گاز، افزایش قیمت از آذر پارسال رقم خورد؛ در این مرحله، سه پله اول یعنی ۷۵ درصد از مشترکان که پرمصرف نبودند.

او تصریح کرد:بیش از ۵۰ درصد مصرف را داشتند، هیچ تغییر قیمتی نداشتند، اما از پله چهارم، هر پله نسبت به پله قبلی ۴۰ درصد افزایش نرخ داشت.بخشی از این افزایش تعرفه‌ها را برای جلوگیری از تکانه‌های اقتصادی، به امسال منتقل کردیم.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، تعرفه گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد و به زودی این موضوع در هیئت دولت مطرح می‌شود تا به عنوان ابزاری برای کنترل شدت انرژی و بهینه مصرف کردن گاز استفاده شود.

طی یک تا دو ماه آینده آیین نامه مربوط به تغییر تعرفه‌ها به دولت می‌آید تا برای مشترکان پرمصرف گاز رقم بخورد.

اوجی درباره آخرین وضعیت طرح گاز محرومان گفت: طبق قانون بودجه پارسال و امسال، تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از گاز رایگان بهره‌مند شده‌اند و منتظر تکمیل آمار این دو نهاد هستیم تا برای مابقی این خانوار‌ها نیز اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها