پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

معوقات یارانه افراد متقاضی که مشمول دریافت شوند، پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
معوقات یارانه افراد متقاضی که مشمول دریافت شوند، پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول طیبه حسینی با بیان اینکه سازمان هدفمند سازی یارانه ها وظیفه ثبت نام از تمام متقاضیان یارانه را دارد، گفت: افرادی که در سال های گذشته موفق به ثبت نام دریافت یارانه نشدند و یا اینکه یارانه آن ها حذف شده است، در سایتی که اعلام شده است می توانند ثبت نام کنند. بنابراین سازمان صرفا وظیفه ثبت نام از افراد را بر عهده دارد.

او  با اشاره به اینکه امکان ثبت نام برای همه متقاضیان بر روی سامانه my.gov.ir فراهم شده است. امروز یکشنبه ششمین روز ثبت نام است و تمام افراد با تمام کد ملی های زوج و فرد می توانند اقدام به ثبت نام کنند. این بازه زمانی در فواصل پیش رو تمدید خواهد شد اما امروز آخرین روز از تاریخ ثبت نام اولیه است که اطلاع رسانی شده بود. کسانی هم که یارانه شان از ابتدای اردیبهشت ماه حذف شده است باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به حذف یارانه شان اعتراض کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها افزود: بعد از انجام مراحل ثبت نام، تمام اطلاعات افراد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده می شود. در آن وزارتخانه بر اساس پایگاه اطلاعاتی که در اختیار دارند، اطلاعات افراد بررسی می شود و بعد از اینکه فرد یارانه بگیر شناخته شود، دهک درآمدی مشخص می شود و به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ابلاغ می شود. از آن پس این سازمان وظیفه پرداخت یارانه فرد را بر عهده دارد.

حسینی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: افرادی که ثبت نام کنند و مشمول دریافت یارانه شناخته شوند، از ابتدای طرح یارانه معیشتی یعنی از ابتدای اردیبهشت ماه، به آن ها یارانه تعلق می گیرد و معوقات نیز برای هموطنان عزیز پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها