یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

تاییدشدگان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۲ خرداد برای تشکیل پرونده مهلت دارند

24 خرداد 1401
تاییدشدگان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۲ خرداد برای تشکیل پرونده مهلت دارند

به گزارش بانک اول "وحید کرم الهی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در استان از مهرتا اسفندماه پارسال ثبت نام انجام شد و ثبت نام شدگان به صورت سامانه ای ارزیابی و پالایش شدند.

وی اظهار داشت: پیامک تاییدیه برای افراد حائز شرایط اولیه ارسال شد تا به دفاتر پیشخوان یا ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: افرادی تایید شده در شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود باید به دفاتر پیشخوان و سایر شهروندان لرستانی به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند که چنانچه تااخر مهلت قانونی روز ۱۲ خرداد این اقدام انجام نشود، این افراد از طرح نهضت ملی مسکن حذف می شوند.

کرم الهی با بیان اینکه در مجموع ۱۴۵ هزار و ۹۳۳ شهروند لرستانی در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند تصریح کرد: باتوجه به شرایط قانونی درنظر گرفته شده برای متقاضیان، ۴۱ هزار و ۹۷۵ نفر، رد درخواست شده‌اند و درخواست حدود ۱۰۵ هزار نفر در دست بررسی قرار گرفت.

او گفت: ۴۱ هزار و ۶۵۹ نفر دارای سه شرط قانونی طرح بوده اند که تاکنون از این تعداد پنج هزار و ۵۶ نفر به تایید اولیه رسیده‌اند، ۶ هزار و ۵۹۰ نفر تایید نهایی شده‌ و ۲ هزار و ۳۵۱ نفر افتتاح حساب انجام داده اند./ایرنا

اخبار مرتبط
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.
اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.
این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها