جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی بورس فردا؛ 8 خرداد1401

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا؛ 8 خرداد1401

به گزارش بانک اول بر اساس تحلیل کارشناسان، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد حمایت ۲۰روزه و در واقع حمایت استاتیک سقف محدوده ۱۴شهریور ۱۴۰۰ را دارد. این محدوده، محدوده‌ای مهم برای شاخص کل بوده و می‌تواند ناحیه چرخش بازار باشد.

 پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که بورس فردا در نیمه اول معاملات، پرعرضه باشد. به نظر می‌رسد اگر شاخص کل محدوده حمایتی خود را از دست بدهد بازار از اصلاح زمانی وارد اصلاح قیمتی شود. شاخص هم وزن نیز در صورتی که نتواند مقاومت محدوده ۴۵۰هزار واحد را بشکند، بازار وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه ، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز روز پرعرضه‌ای را تجربه کرد و وضعیت خوبی نداشت. نهایتا شاخص کل با افت ۱۱هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۵۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز با زیان ۴۲۵۳ و ۹۰واحدی همراه شدند.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل در ادامه روند حرکتی خود حمایت محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد را پیشروی خود دارد که البته این محدوده میانگین متحرک بازار در ۲۰روز آینده نیز هست.

این کارشناس  تشریح کرد: این موضوع نشان میدهد که بازار می‌تواند با یک فاز برگشتی کماکان در مدار صعودی باقی بماند. اما به طور کلی نکته مهم در معاملات این روزهای بازار بلاتکلیفی کاملا مشهود در تابلوی معاملات است.

وی بیان کرد: روند حرکتی شاخص کل نشان می‌دهد که شاخص کل حمایت نوروزی خود را از دست داده اما در محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد حمایت ۲۰روزه و در واقع حمایت استاتیک سقف محدوده ۱۴شهریور ۱۴۰۰ را دارد. به طور کلی محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای شاخص کل بوده و می‌تواند ناحیه چرخش بازار باشد.

این کارشناس به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: در حال حاضر شاخص هم وزن نیز کف حمایتی محدوده ۴۳۰هزار واحد را پیشروی خود دارد. به طور کلی به نظر می‌رسد اگر شاخص هموزن نتواند مقاومت محدوده ۴۵۰هزار واحد را بشکند، بازار وارد فاز اصلاحی شود.

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات، پرعرضه باشد و اگر شاخص کل محدوده حمایتی خود را از دست بدهد می‌توان گفت بازار از اصلاح زمانی وارد اصلاح قیمتی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها