چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز از امروز

24 خرداد 1401
دریافت حقوق ورودی با نرخ جدید ارز از امروز

به گزارش بانک اول به نقل از  ایسنا، سیدمیثم حسینی‌لر، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران  اعلام کرد که به دنبال ابلاغ کدهای تعرفه از سوی وزارت صمت به گمرک که در اواسط هفته گذشته انجام شد، اعمال تغییرات حقوق ورودی بر مبنای مأخذهای جدید و به روزرسانی آن بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و همزمان اعمال مالیات بر ارزش افزوده و تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ به نرخ سامانه معامالات الکترونیک (ETS)  انجام شد.

وی گفت که با اقدامات صورت گرفته، از امروز (دوشنبه) سامانه گمرک آماده تغییرات جدید شد و  حقوق ورودی بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ اخذ می‌شود.

تغییر نرخ ارز از ۴۲۰۰ به حدود  ۲۵۵۰۰

اما در سوم خردادماه  در راستای اجرای تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱،‌ بخشنامه مربوط به گمرک‌های اجرایی ابلاغ شد ولی با توجه به اینکه باید تغییرات مبنای حقوق ورودی شامل کدهای تعرفه، نرخ ارز بانک مرکزی و مالیات بر ارزش افزوده در سامانه اعمال می‌شد و تغییرات لازم در تعرفه‌ها در سه‌شنبه هفته گذشته از وزارت صمت به گمرک رسید و اعمال آن زمانبر بود، تا آماده‌سازی سامانه، همچنان در سیستم با مأخذهای سال گذشته محاسبه شد.

طبق بخشنامه گمرک ایران، نرخ سامانه مبادلات الکترونیک جهت اعمال در حقوق ورودی در تارنمای  Fxmarketrate.cbi.ir  بانک مرکزی قابل مشاهده است و از ساعت ۹ هر روز تا ۹ اولین روز کاری بعد یعنی به مدت ۲۴ ساعت معتبر خواهد بود. بر همین اساس، نرخ ارز اعلامی امروز در سامانه ETS  برای دلار ۲۵ هزار و ۵۲۷ تومان است که در این حالت، ارزش کالای وارداتی برای محاسبه حقوق ورودی به جای  ۴۲۰۰ ، با این نرخ است که ثابت نیست و به صورت روزانه می‌تواند دستخوش تغییر شود.

تجار مابه‌التفاوت را پرداخت کنند

بر اساس قانون، تغییر مبنای محاسبه حقوق ورودی، از ابتدای امسال اعمال خواهد شد و کالاهایی که تاکنون ترخیص شده‌اند را نیز شامل می‌شود، گمرک از ابتدای سال از صاحبان کالا برای ترخیص تعهد دریافت کرده است  و اکنون باید نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت اقدام کنند.

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها