یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

اطلاعات جدید در مورد معاملات شمش طلا

18 اردیبهشت 1403
اطلاعات جدید در مورد معاملات شمش طلا

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران که از اواخر سال ۱۴۰۱ در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شده است، از مرز ۵ تن عبور کرد.

به گزارش بانک اول به  نقل از تسنیم، معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال 1401 در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت 14 ماه از راه‌اندازی، رکورد حجمی جدیدی را ثبت نموده است.

این حجم از معاملات معادل بیش از 681 هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است و بیش از 18.5 هـمت نقدینگی به این بازار جذب شده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاران متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در سمت عرضه نیز عرضه‌کنندگان متعددی در این بازار اقدام به سپرده‌گذاری شمش طلا و عرضه آن کرده اند. به تازگی نیز بورس کالا طی اطلاعیه ای شرایط سپرده‌پذیری شمش طلا از مشتریان را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، ذی‌نفعان این بازار می‌توانند با مراجعه به اعلانات مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها