پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

زنان چگونه یارانه خود را از همسر جدا کنند؟

24 خرداد 1401
زنان چگونه یارانه خود را از همسر جدا کنند؟

به گزارش بانک اول ماه گذشته بود که قرار شد یارانه ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی برای افراد واریز شود؛  یعنی دهک‌های یک تا سه نفری ۴٠٠هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم نیز نفری ٣٠٠هزار تومان یارانه دریافت می‌کردند.


در این بین افرادی بودند که با وجود آنکه در دهک‌های یک تا ٩ قرار داشتند، مشمول یارانه نشده بودند. این افراد همان دسته‌ای بودند که پیش از آن نیز یارانه نگرفتند؛  بنابراین فرصت اعتراض برایشان فراهم شد تا بتوانند مانند بقیه یارانه ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی دریافت کنند؛ برای برخی از این دسته نیز یارانه واریز شد. البته فعلا غیرقابل برداشت است تا تکلیف روشن شود.

اما در این بین یک سوال مطرح است؛ اگر خانمی بدسرپرست باشد و بخواهد یارانه خود را از همسرش جدا کند، راه چاره چیست؟ 

 
سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها به این پرسش پاسخ می‌دهد؛ افرادی که بدسرپرست هستند باید به دادگاه مراجعه و در آنجا حکم عدم سازش یا بدسرپرستی بگیرند؛ سپس با آن حکم به فرمانداری مراجعه کنند و فرمانداری طبق حکم دادگاه به پلیس به علاوه ١٠ نامه می‌دهد؛ و پلیس به علاوه ١٠ این را اعلام می‌کند که یارانه این خانم از همسرش جدا شود.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها