جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

مدارکی که برای درافت وام بانک تجارت لازم است

24 خرداد 1401
مدارکی که برای درافت وام بانک تجارت لازم است

به گزارش بانک اول پرداخت وام ازدواج این مجموعه از طریق سایت معرفی شده توسط بانک مرکزی انجام می‌شود. براساس آمار منتشر شده در وبسایت بانک تجارت، این مجموعه تنها در دو ماهه ابتدایی امسال، به بیشتر از 106 هزار زوج تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است. قاعدتا دریافت این وام به مدارک خاصی احتیاج دارد. ضمن اینکه برای دریافت سایر وام‌ها هم بسته به نوع کاربرد ونرخ آن، باید مدارک مختلفی ارائه شود. در ادامه مدارک لازم برای دریافت وام بیان خواهند شد؛

طرح نیکان

کسانی که مایل به دریافت وام طرح نیکان هستند باید در یکی از شعب بانک تجارت حساب قرض الحسنه افتتاح کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید حداقل 3 ماه خواب سپرده داشته باشند. ارائه ضامن رسمی و مدارک لازم برای اعتبارسنجی هم برای دریافت این تسهیلات ضروری است. ضمنا امکان انتقال امتیاز این تسهیلات به بستگان درجه یک وجود دارد که برای آن باید صاحب سپرده رضایت کتبی خود را به بانک اعلام کند تا این اقدام انجام شود.

 

طرح زوج مهر

افرادی که خواهان دریافت تسهیلات طرح زوج مهر هستند باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این وام به افرادی که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند پرداخت می‌شود. وام گیرندگان با تسهیلات این طرح امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک تجارت را دارند. ارائه مدارک هویتی و تشکیل پرونده هم ضروری است. ضمنا افرادی که خواهان دریافت وام زوج مهر هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. این وام احتیاجی به سپرده جداگانه ندارد و ضمنا مبلغ سپرده متقاضیان در طی بازپرداخت وام مسدود نخواهد شد.

طرح کریمان

افرادی که خواهان دریافت وام کریمان هستند باید در سپرده قرض الحسنه داشته باشند. هنگام بازپرداخت اقساط این طرح، سپرده متقاضیان مسدود خواهد شد و افراد امکان استفاده از حساب خود را ندارند. افرادی که مقاضی وام طرح کریمان هستند باید علاوه بر ارائه مدارک هویتی و مورد نیاز، توسط یکی از نیکوکاران، اشخاص حقوقی، موسسه‌های خیریه و عام المنفعه معتبر و مورد پذیرش بانک تجارت معرفی شوند. ضامن این قبیل متقاضیان وام باید به تایید رئیس بانک برسد تا امکان پرداخت وام وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها