یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

اطلاعیه سازمان برنامه درباره ماجرای یارانه ۳۰۰ هزار تومانی

30 مرداد 1401
اطلاعیه سازمان برنامه درباره ماجرای یارانه ۳۰۰ هزار تومانی

به گزارش بانک اول به نقل از سازمان برنامه و بودجه، این سازمان در پاسخ به بعضی شایعات منتشر شده در برخی از رسانه‌ها اعلام کرد: در چند روز اخیر برخی از رسانه‌ها به نقل از ریاست سازمان نوشتند که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی بار سنگینی بر دوش دولت است و سازمان برنامه و بودجه حذف ارز ترجیحی را به گردن مجلس انداخت، که هیچ کدام از این مطالب صحیح نبوده و رسانه‌ها باید در نقل قول مقامات از سایت رسمی سازمان استفاده کنند.

در ادامه آمده است: دولت پرداخت کمک معیشت به مردم در قالب پرداخت ریالی و در ادامه به صورت کالایی را وظیفه خود و حق مردم می‌داند و تمام تلاش خود را برای ارتقاء سطح معیشتی آنها به کار بسته است.

اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور می‌افزاید: دولت و مجلس در حل مشکلات اساسی و اقدامات اصلاحی هم قدم هستند و مطامع برخی جریان‌ها برای ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس به نتیجه نخواهد رسید. هم دولت و هم مجلس بر اصلاح شیوه پرداخت یارانه ها هم نظر بودند و هستند و روندهای اجرایی هم بر اساس قانون و با همفکری یکدیگر پیش می‌رود.

مشی سازمان برنامه همراهی ‌و همفکری با خانه ملت است، موضوعی که به صورت عینی از جلسات ستاد بودجه سال گذشته نمایان شد، این جلسات با حضور نمایندگان مجلس شکل گرفت.

در شرایطی که دولت و مجلس در زمینه حل مشکلات ریشه‌ای اقتصاد کشور هم قدم شده‌اند خوب است جریان‌های خبری و سیاسی به جای قلم زدن با اهداف جناحی بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در کنار دولت و مجلس باشند./خبرانلاین

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: