شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۶ تیر/ ریزش شدید شاخص کل در پیش است؟

30 مرداد 1401
پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۶ تیر/ ریزش شدید شاخص کل در پیش است؟

به گزارش بانک اول   شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ تیر ماه با افت ۱۸ هزار و  ۹۹۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید. از سوی دیگر شاخص کل‌ هم‌وزن نیز کاهش ۱٫۱ درصدی داشت.

ارزش معاملات بازار سرمایه به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و کارشناسان عقیده دارند که برای رشد بازار نیاز است که این ارزش به 7 هزار میلیارد تومان برسد.

در حال حاضر می‌توان مهم‌ترین مشکل بازار سرمایه را بی‌اعتمادی را دانست. نتیجه بی‌اعتمادی کاهش پول در بازار است و با کاهش پول ارزش معاملات نیز نزولی می‌شود. در نهایت به واسطه کاهش پول و ارزش معاملات شاخص کل بورس و سهام موجود در بازار نمی‌توانند روند صعودی به خود بگیرند.

 

بورس در بلاتکلیفی معاملات

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه  گفت: کاهش ارزش معاملات و عدم گردش نقدینگی اجازه رشد بورس را نمی‌دهد. بر همین اساس احتمال می‌رود معاملات فردا متعادل رو به منفی باشد.

وی توضیح داد: اصل سهامدارای فراموش شده و جای تعجب دارد که با ۸۰ درصد منفی بودن بازار سرمایه، چگونه شاخص کل در این اعداد و ارقام قرار دارد. کماکان فروش اوراق در بازار سرمایه وجود دارد و باید دید با این وضعیت پیش‌ آمده نمادهای منفی در بازار خریداری دارد یا خیر!

مریدسادات گفت: بازار سرمایه در یک بلاتکلیفی است و وضعیت این بلاتکلیفی با افزایش حجم و ازرش معاملات مشخص می‌شود. اگر3 روز پی‌درپی ارزش و حجم معاملات بازار سرمایه به بیش از هفت هزار میلیارد تومان برسد می‌توان انتظار رشد بازار را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید کرد: از سوی دیگر بورس بیش از نمی‌توان افت کرده و منفی شود، احتمالا در ماه‌های آینده شاهد روند روبه‌بالای بازار سهام باشیم.

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات