شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده/منتظر کاهش قیمت باشیم؟

30 مرداد 1401
پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده/منتظر کاهش قیمت باشیم؟

به گزارش بانک اول رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نوشت: برخی از سایت‌ها ممکن است با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نشان دهند.

سعید موتمنی می‌گوید: با وجود افزایش قیمت ارز‌‌، قیمت خودرو طی ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایشی نبوده است و بعد از چند ماه، شاهد ثبات در این زمینه هستیم‎؛ زیرا بازار در انتظار نهایی شدن طرح واردات خودرو به سر می‌برد.

به گفته‌‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، دیروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۲ میلیون تومان‌, پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۱ میلیون، سمند LX حدود ۲۸۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای حدود ۲۱۵ میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود ۴۷۵ میلیون تومان معامله شده اند.

آن طور که موتمنی می‌گوید، بازار خودرو در روزهای پیش رو آرام پیش بینی می‌شود؛ مگر اینکه قیمت ارز مجدد نوسان و رشد داشته باشد. اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار هم در صورتی کاهش می‌یابد که خودروسازان، ماهانه ۱۳۰ هزار خودرو را تولید و روانه بازار کنند.

طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با وجود ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی افزایشی بوده است؛ مرسدس بنز ای ۲۰۰، ب ام و سری ۷، فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان و تویوتا راوفور، پنج خودرویی هستند که بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

مرسدس بنز ای ۲۰۰ تا پایان هفته گذشته با بهای ۸ میلیارد تومان معامله می‌شد، اما امروز قیمت این خودرو، به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
در آخرین اطلاعیه‌ای که از عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه ثبت شده به ۱۴ مدل خودرو اشاره شده که هیچ یک چینی نیستند و تعداد خودروهای وارداتی در این عرضه به بیش از ۶۰۰۰ دستگاه می‌رسد.
شرایط خرید خودرو کامیونت فورس در تالار خودروی بورس کالا که قرار است فردا انجام شود، اعلام شد.
افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، قدرت خرید را به‌طور قابل توجهی کاهش داده و بسیاری از افراد را از داشتن خودروی شخصی محروم کرده است. در این میان، خرید قسطی و لیزینگی خودرو به‌عنوان راه‌حلی برای رفع این مشکل مطرح شده است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات