پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم برای جاماندگان و معترضان یارانه

30 مرداد 1401
 خبر مهم برای جاماندگان و معترضان یارانه

به گزارش بانک اول طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها  گفت: در روزهای آینده اخبار جدیدی در خصوص تغییرات لیست یارانه‌بگیران منتشر می‌شود، تغییرات پیشرو مربوط به جاماندگان جدید خواهد بود.

تکلیف جاماندگان و معترضان یارانه چه می‌شود؟

اصطلاح جاماندگان یارانه به شهروندانی اطلاق می‌شود که از زمان پرداخت نخستین مبلغ نقدی در سال ۸۹ تاکنون از دولت یارانه دریافت نکردند. این افراد، در هفته‌های گذشته از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درخواست خود را برای دریافت یارانه جدید ثبت کردند. وظیفه رسیدگی و بررسی این درخواست‌ها برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

در مقابل، گروه دیگر از شهروندان با اصطلاح معترضان شناخته می‌شدند. این گروه از شهروندان در فهرست دهک‌بندی درآمدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشتند اما نسبت به نگرفتن یارانه معترض بودند.

این گروه از شهروندان نیز از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند، رسیدگی به این خواسته‌ها نیز برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

براساس صحبت‌های جدید سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، قرار است طی روزهای آینده و تاپیش از فرار رسیدن موعد پرداخت در تیر اطلاعات جدیدی درباره وضعیت این گروه از شهروندان منتشر شود.

 

این بار از پرداخت مبلغ مناسبتی خبری نیست

 

هرچند با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، پرداخت یارانه‌های مناسبتی به صورت بنیادین تغییر کرد اما در آستانه فرار رسیدن اعیاد قربان و غدیر خم، این پرسش مطرح است که آیا دولت بازهم برای مناسبت‌های پیش رو یارانه مناسبتی پرداخت خواهد کرد؟

در این رابطه نیز طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارنه‌ها تاکید کرد: بنا نیست به مانند مناسبت‌های رمضان، نوروز و سالگرد پیروزی انقلاب، این بار به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم به دهک‌های پایین درآمدی، یارانه نقدی پرداخت شود، یارانه‌های جدید به همان سیاقی که در دو ماه گذشته پرداخت شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات